czwartek, 28 marca 2024 16:04
Reklama
Reklama

Czytajcie prasę! Bądźmy razem: spot ponad podziałami [WIDEO]

Izba Wydawców Prasy przygotowała krótki spot, w którym redaktorzy naczelni dzienników i tygodników apelują o czytanie prasy w czasach pandemii, zarówno w druku, jak i internecie.
Kliknij aby odtworzyć

„Czytajcie prasę, bądźmy razem!” – to główne hasło klipu. Występują w nim Paweł Fąfara (członek zarządu Polska Press Grupy), Tomasz Sakiewicz („Gazeta Polska”), Krzysztof Jedlak („Dziennik Gazeta Prawna”), Jerzy Baczyński („Polityka”), Paweł Lisicki („Tygodnik do Rzeczy) i Bogusław Chrabota („Rzeczpospolita”, prezes Izby Wydawców Prasy).

 

„Kilkudziesięciu dziennikarzy, niezależnie od tego, że pracujemy zdalnie, przez całą dobę gromadzi informacje, umawia się na wywiady, analizuje, komentuje i stara się jak najrzetelniej wykonywać swoją dziennikarską misję. W tych trudnych czasach gazety i lektura pomagają przetrwać. Jesteśmy osobno, ale bądźmy razem” – mówi w spocie Jerzy Baczyński.

 

„Pamiętajmy: wolna prasa jest jednym z ważnych elementów debaty publicznej. Czytajmy i nie poddawajmy się” – dodaje Paweł Lisicki.

 

„Jak to we współczesnym świecie więcej nas dzieli niż łączy. Ale jest jedna wspólna sprawa: piszemy na łamy naszych gazet, piszemy po to, aby świat był lepszy i bardziej zrozumiały. Piszemy dla czytelnika. Bez czytelnika nasza praca nie ma żadnego sensu. Pomóżmy sobie. Czytajcie prasę papierową i online” – kończy Bogusław Chrabota.

 

W zeszłym tygodniu Izba Wydawców Prasy zaproponowała rządowi regulacje wspierające rynek prasy w czasie epidemii i utworzenie Funduszu Misji Publicznej. Wysłano w tej sprawie list do premiera Mateusza Morawieckiego.

 

źródło: Press

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mieszkaniec 20.04.2020 15:17
Niestety prasa lokalna jest w trudnym położeniu. Przez koronawirusa spadają obroty na reklamach. Do tego mamy takie piekne prawo, które pozwala gminom i powiatom na wydawanie własneych biuletynów za pieniądze podatników. Skutek? Nie muszą dbać o to, by informować media. Promują i informują za pomocą własnych mediów. Teraz nawet małe gminy bywa, że mają własny portal, własny regularny biuletyn i do tego rozmuchane media społęcznościowe. to po co media?

Reklama