Środa, 21.08.2019
Dovista praca
Dovista praca
Dovista praca

Zabezpieczanie dostępu do pomieszczeń

  • 12.08.2019, 09:48
  • artykuł sponsorowany
Zabezpieczanie dostępu do pomieszczeń
Podziel się:
W każdym większym obiekcie zachodzi konieczność zabezpieczenia dostępu do poszczególnych pomieszczeń. Trudno przecież wyobrazić sobie, by każdy pracownik biurowca, czy hotelu miał dostęp do wszystkich części budynku. Z drugiej strony niektóre osoby muszą sprawnie poruszać się między poszczególnymi strefami, by móc wykonywać swoje obowiązki. W jaki sposób można rozwiązać ten problem?

Możliwości w tym zakresie są bardzo szerokie. Przede wszystkim należy zastanowić się, które pomieszczenia muszą być szczególnie chronione przed dostępem osób nieupoważnionych. Być może w budynku da się wyodrębnić strefy otwarte i takie, do których wstęp powinien być zarezerwowany dla konkretnej grupy osób. W dalszej kolejności należy przygotować listę osób, którym chcemy zapewnić dostęp do wyznaczonych wcześniej stref i pomieszczeń. Po takich przygotowaniach można przystąpić do poszukiwania konkretnych rozwiązań.

Do naszej dyspozycji jest obecnie wiele różnych systemów kontroli dostępu. Różnią się między sobą wykorzystywanymi narzędziami, stopniem zaawansowania, a więc i funkcjami, z których może korzystać użytkownik, a co za tym idzie również i ceną. Do najpopularniejszych rozwiązań należą obecnie zamki i karty kodowe. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się również system klucza centralnego, w którym poszczególni pracownicy przy użyciu jednego przyporządkowanego im klucza mogą otwierać wiele zamków. To wygodne rozwiązanie, ponieważ nie tylko zabezpiecza dostęp do określonych pomieszczeń, ale jednocześnie znacznie ogranicza ilość kluczy, które muszą mieć przy sobie poszczególni pracownicy.

Wybór konkretnego rozwiązania, które wdrożymy w swojej firmie, czy instytucji najlepiej poprzedzić konsultacjami ze specjalistą w zakresie zabezpieczania dostępu do pomieszczeń. Dzięki jego fachowym radom zdecydowanie łatwiej będzie ocenić, jakie rozwiązanie najlepiej sprawdzi się w naszym przypadku. Jeśli tylko mamy taką możliwość, najlepiej zdecydować się na dedykowany system, dostosowany do naszych indywidualnych potrzeb. Powinien on być wyposażony wyłącznie w funkcje i rozwiązania, z których rzeczywiście będziemy korzystać, co z pewnością ograniczy koszty jego zakupu i instalacji. Z drugiej strony warto zapytać o możliwość rozbudowy systemu w przyszłości, kiedy nasza firma się rozwinie.

artykuł sponsorowany

Pozostałe