sobota, 27 kwietnia 2024 00:00
Reklama

Spraw, by Twój produkt nie umknął uwadze klienta. Są na to skuteczne sposoby

Bój o uwagę konsumentów toczy się nie tylko w mediach, przestrzeni publicznej, czy jakichkolwiek innych miejscach, które zdołamy wykorzystać do tego, by skierować do odbiorców swój przekaz promocyjny. Jego polem jest także sklep i cała ścieżka, jaką w drodze do kasy pokonywać będą klienci. Zwycięstwo wymaga sięgania po wszystkie dostępne środki, które za zadanie mają przede wszystkim przykuwać uwagę i wzbudzać zaufanie.
Spraw, by Twój produkt nie umknął uwadze klienta. Są na to skuteczne sposoby

Dobre opakowanie to elementarny warunek rynkowego sukcesu

 

Jak wszyscy doskonale wiemy, klient kupuje oczami. Ten, produkt, którego postać od razu zdoła wzbudzić zainteresowanie, zyskuje na starcie istotną przewagę. Jak do tego doprowadzić? Czy wystarczy, jeśli po prostu będzie rzucało się w oczy? Ten cel od wielu już lat usiłują osiągnąć wszyscy.

Musimy ustalić, co chcemy naszym opakowaniem zakomunikować – są tu istotne nie tyle nasze przekonania i wiedza co do cech proponowanego konsumentom asortymentu, ale ich oczekiwania, które trzeba rozpoznać. Nie może ono dezorientować klienta i zmuszać do dłuższego zastanowienia nad tym, co też może być jego zawartością – prawie żaden nie będzie tego robił, tylko rzuci okiem na kolejne znajdujące się na półce wyroby. Szybka identyfikacja, sugestia określonych zalet i dobrze wyeksponowane symbole danego producenta to rzeczy, które musimy mieć na uwadze w pierwszej kolejności.

W niejednym obszarze rynku ważne będzie ponadto to, aby powyższe kwestie wpisane były w szerszą strategię dotyczącą budowania marki. Trzeba więc zadbać o spójność wszystkich form graficznych stosowanych w promocji i na opakowaniach, aby przez zwielokrotnienie przekazu można było pozostawić w pamięci konsumenta trwały ślad.

Wykorzystaj stojaki promocyjne i wyjdź klientowi naprzeciw

Wszystkie powyższe uwagi to rzecz dobrze rozumiana w każdej firmie, w której poważnie podchodzi się do skutecznej sprzedaży proponowanych przez nią wyrobów, toteż nasze spoczywając na sklepowych półkach będą musiały stawić czoła nader wymagającej konkurencji. Warto więc sięgać po dodatkowe narzędzia. Stojaki promocyjne mogą pełnić różne funkcje. Wykorzystując je możemy przygotować stałą ekspozycję określonego towaru, pozwalającą go z daleka bezbłędnie zidentyfikować – w tej roli znakomicie sprawdzają się np. na ladach przy kasach. Przy ich pomocy możemy także wystawić dany asortyment w innych miejscach, tak, by na pewno nie umykał uwadze klientów. Swoboda jest tu bardzo duża – z kartonu da się wszak stworzyć najrozmaitsze konstrukcje, o czym łatwo przekonać się przeglądając np. ofertę firmy ST-Print. Jest to materiał, który może nas zadziwić swoją wytrzymałością – jeśli tylko zostanie prawidłowo wykorzystany, a więc projektowaniem konkretnego obiektu zajmą się doświadczeni fachowcy, biorący pod uwagę planowane obciążenie. To równie ważne jak stworzenie atrakcyjnej szaty graficznej. Źle przygotowany stojak, niemogący utrzymać właściwej formy, nie sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku.

 


Podziel się
Oceń

Reklama