wtorek, 19 marca 2024 07:37
Reklama
Reklama

Jak działa system CRM?

CRM to skrót pochodzący od angielskich słów Customer Relationship Management. Oznacza system informatyczny wykorzystywany do zarządzania relacjami między klientem, a poszczególnymi działami firmy. W efekcie umożliwia on pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie zainteresowania dotychczasowych klientów. System CRM ma na celu budowanie lojalności, tak aby jak największa część nowych klientów firmy zdecydowała się na to, by skorzystać z jej usług ponownie w przyszłości. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to bardziej opłacalne rozwiązanie niż ciągłe pozyskiwanie nowych klientów i intensywne działania marketingowe. Duże znaczenie ma też umiejętna ocena poszczególnych klientów, którą umożliwia system CRM i wybór spośród nich tzw. klientów strategicznych, którym trzeba poświęcić więcej uwagi niż innym. W praktyce obszar działania systemów CRM jest o wiele bardziej rozbudowany. Ich udział w obsłudze klienta rozpoczyna się już w momencie pierwszego kontaktu, od starannego rozpoznania jego potrzeb. Każdy klient jest dzięki temu traktowany indywidualnie. Wybiera się konkretną strategię jego obsługi po to, by wzajemna współpraca przyniosła firmie jak najwięcej korzyści i prowadziła do budowania długoterminowej relacji, dzięki zadowoleniu i zaufaniu klientów.
Jak działa system CRM?

CRM czyli serwer aplikacji, baz danych oraz interfejs

Z informatycznego punktu widzenia na system CRM składają się trzy moduły: serwer aplikacji, serwer baz danych, a także interfejs. W bazach danych przechowywane są informacje na temat poszczególnych klientów. Ułatwia to szybką identyfikację klienta, zapoznanie się z historią jego zakupów i płatności, czy najważniejszymi informacjami na temat jego preferencji zakupowych. Dzięki temu bezpośredni kontakt z klientem jest bardziej spersonalizowany, a tym samym bardziej efektywny. Analiza danych na temat klientów pozwala na opracowywanie bardziej trafnych ofert, czy skuteczną weryfikację asortymentu firmy. Ponadto systemy CRM umożliwiają automatyzację procesów biznesowych, takich jak sprzedaż, czy serwis.

Nie tylko dla działu marketingu

Wykorzystanie systemów CRM nie ogranicza się wyłącznie do działu marketingu. Powinny z niego aktywnie korzystać również inne działy - dział sprzedaży, obsługi klienta, czy opieki posprzedażowej. Tylko efektywna współpraca wszystkich tych działów umożliwi wykorzystanie wszystkich możliwości, jakie zapewniają nowoczesne systemy CRM, a w efekcie bardziej wydają pracę całej firmy.

Tekst powstał przy współpracy z http://www.chromecrm.com/


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
kamonko 14.06.2019 07:18
Ta sama sytuacja. Akurat Berberis robi swoim działaniem różnicę i daje fajne efekty. Jeśli tylko dopasujecie to jak należy, to cele zrealizujecie. U mnie akurat wprowadzenie oprogramowania było całkowicie niezbędne, ale też przyniosło taki efekt, jakiego chcieliśmy.

sadyka 25.01.2019 07:20
Berberis, zdecydowanie ich polecam, ich system robi dużą różnicę i rzeczywiście wszystko ułatwia, a przede wszystkim daje realną optymalizację. Dopasujecie każdy element jak trzeba, to zauważycie również korzyści. Wiadomo - każdemu może pasować całkiem inne rozwiązanie.

Reklama