piątek, 26 kwietnia 2024 04:56
Reklama

Rozbiórka i budowa nowego wiaduktu. Powstał obiekt tymczasowy przy rozbieranym wiadukcie

W ciągu ulicy Nowy Rynek w Tczewie od paru tygodni trwają prace związane z rozbiórką istniejącego wiaduktu. W ostatnim czasie robotnicy pracowali nad budową tymczasowej konstrukcji obok wiaduktu, na który przeniesiono wszystkie media, tak by przesył prądu czy wody odbywał się bez zakłóceń (chodzi o sieci gazociągowe, elektronergetyczne, teletechniczne, wodociągowe). Sieci zostały przebudowane i przemieszczone na tymczasowy obiekt.
Kliknij aby odtworzyć

Dopiero teraz stara konstrukcja może zacząć być rozbierana, a konkretniej wysuwana zgodnie ze specjalną procedurą. Przypomnijmy, że od 15 listopada przejazd częścią miasta, w której realizuje się prace, są wyłączone z ruchu.

 

Całkowity demontaż

Podjęto decyzję o całkowitej rozbiórce starego, zużytego wiaduktu, który początkowo planowano wyremontować, jednak z uwagi na jego stan zdecydowano się na bardziej radykalne rozwiązanie.

Wykonawcą robót jest konsorcjum dwóch spółek (z zakresu infrastruktury drogowej oraz obiektów inżynierskich), które koordynuje firma Strabag. Prace generują konieczność sporego ruchu pojazdów ciężkich, dlatego też obecnie ruch poprowadzono objazdem przez boisko przy ul. Elżbiety. Należy tam się uzbroić w szczególną ostrożność, ponieważ jest dość wąsko, a droga wyboista. Należy uważać zwłaszcza po zmroku, gdy robi się tam tłoczno, a do tego często przejeżdża ciężki sprzęt.

Niestety gdy wszystkie siły drogowców przerzucono na przebudowę wiaduktu, ul. Elżbiety nadal pozostaje rozkopana. Krajobraz na os. Zatorze jest obecnie iście księżycowy. Droga jest rozjechana, a samochody grzęzły w zalanych wykopach i były wyciągane na linkach. Warto pomyśleć także o wykonaniu prowizorycznych kładek dla pieszych, bo tych brakuje np. by przejść objazdem przez wspomniane boisko. Takie tymczasowe przejścia dla pieszych przydałyby się także na ulicach bocznych tego osiedla.

Na głównej ulicy osiedla ul. Elżbiety, wzdłuż odcinka do Dworca PKP ustawione są betonowe obręcze, utrudniające widoczność, a boczne ulice m.in. ul. Kolejowa nadal są rozkopane. Co prawda tego typu prace rządzą się swoimi prawami, jednak prace na os. Zatorze trwają już kolejny rok.

Przypomnijmy, że objazdy poprowadzono tak, jak w przypadku zeszłorocznego zamknięcia mostu nad kanałem Młyńskim w ulicy Łąkowej tj. przez drogę krajową nr 91. Ruch pojazdów osobowych jest możliwy po wiadukcie w ciągu ulicy 1-Maja.

 

Koszt, harmonogram i procedury PKP

Od poniedziałku, 20 grudnia mamy prawdziwy atak zimy, nie oznacza to jednak, że prace będą wstrzymane. Jak nas poinformowano w Miejskim Zarządzie Dróg w Tczewie największą, zasadniczą część prac prowadzi się w nocy z uwagi na wyłączenia trakcyjne kolei na 2-4 godziny, w zależności od rozkładu jazdy pociągów i innych uwarunkowań.

Dodajmy, że zadanie kosztować będzie w przybliżeniu ponad 21 mln zł, jest to największa inwestycja drogowa prowadzona obecnie przez miasto. Pierwszy etap prac z rozbiórką ma być zakończony z końcem br. Wstępnie szacuje się, że pierwszy etap prac ma zamknąć się w kwocie 13 mln zł. Obecnie jest już pewne przesunięcie prac, bo jak się dowiedzieliśmy, PKP wpuściło wykonawców na zamknięty teren kolejowy nieco później niż zakładano. Specyfika tej inwestycji polega w dużej mierze na dostosowaniu się do procedur kolejarzy.

 

Rozkład autobusów i szczegóły dot. inwestycji

www.komunikacja.tczew.pl , www.rozkłady.tczew.pl, aplikacji mobilnej „mybus online” a także w dużej gablocie na terenie Transportowego Węzła Integracyjnego.

P.A. GRYF - Tel. 516-008-053 (w godz. 4.00 – 24.00)

ZUK Tczew - Tel. 506-177-724 (w godz. 7.00 – 15.00)

(tomm)/Fot. W. Mocny



Podziel się
Oceń

Reklama