piątek, 26 kwietnia 2024 05:55
Reklama

Arwid Żebrowski poparł ideę przejęcia Mostu Tczewskiego przez Skarb Państwa

TCZEW. Startujący z nr 3 kandydat na posła z ramienia PiS Arwid Żebrowski zaprosił dziś (19.09) dziennikarzy na Bulwar Nadwiślański. Podczas konferencji na tle Mostu Tczewskiego (a właściwie obecnie mola), w obecności swojego sztabu wyborczego, zadeklarował poparcie dla rozwiązania problemu remontowego tego obiektu.
Arwid Żebrowski poparł ideę przejęcia Mostu Tczewskiego przez Skarb Państwa

Autor: W. Mocny

Dla sztabu Arwida Żebrowskiego była to także okazja, aby zaakcentować obecność swojego kandydata w wyścigu na Wiejską, podczas bieżącej kampanii wyborczej.

 

- Tczew jest historycznie bardzo mocno związany z zabytkiem jakim jest Most Tczewski – przekonywał Arwid Żebrowski. - Jego historia datuje się od 1857. Most zawsze miał znaczenie transportowe i komunikacyjne. Łączył m.in. te tereny z Wolnym Miastem Gdańsk. II wojna światowa wbrew temu co się popularyzuje nie zaczęła się w Wieluniu czy na Westerplatte, ale na Moście Tczewskim.

 

- Popieram inicjatywę #MostTczewskijakWesterplatte – dodał A. Żebrowski. - Wielokrotnie rozmawiałem z tczewskimi władzami samorządowymi na temat odbudowy tego mostu. Samorząd powiatowy, ani tczewski nie jest w stanie samodzielnie poradzić sobie z odbudową tego zabytku . Tu należy się z uwagi na jego walory zabytkowe i techniczne – pomoc państwa. Można mówić, że jest jedna możliwość - przejęcie i odbudowa mostu przez Skarb Państwa. Rozmawiałem o tym z wicepremierem Jarosławem Sellinem. Sygnalizowałem ten temat prezesowi Jarosławowi Kaczyńskiemu. Jeżeli znajdę akceptację mieszkańców, jako poseł będę miał większe możliwości na lobbowanie w sprawie odbudowy mostu z jego walorami historycznymi i technicznymi oraz z muzealnymi funkcjami.

 

Arwid Żebrowski pozytywnie odniósł się także do pomysłu uczynienia z mostu filii oddziału muzeum II wojny światowej. Ze strony kandydata PiS padły też informacje o dwóch aspektach dotyczących ziemi tczewskiej i całego regionu m.in. udrożnienia Wisły tak, aby możliwa była przeprawa większych jednostek w najpłytszym miejscu. Chodzi o zapewnienie pogłębiania rzeki tak by głębokość w najpłytszym miejscu wynosiła ok. 2,8 m.

 

 

 



Podziel się
Oceń

Reklama