Tak jak dotychczas tczewianie będą „kasować” e-bilet w autobusach z logiem Veolia.
Przypomnijmy, że zdaniem Veolii system oszukiwał pasażerów oraz jego samego. Nieoficjalnie mówiło się o comiesięcznych stratach w wysokości nawet 100 tys. zł. Po przeprowadzonym w październiku audycie Veolia zażądała usunięcia w ciągu trzech tygodni wskazanych przez firmę KPMG błędów, albo „zrezygnuje z prowadzenia komunikacji miejskiej”. Gdy, zdaniem władz miasta i dostawcy oprogramowania firmy Emtal, wszystkie usterki zostały usunięte, Veolia zamówiła kolejny, trzeci już audyt systemu.
Veolia: nie zrywamy kontraktu
Sprawdzanie systemu, dokonane ponownie prze firmę KPMG, zakończyło się tuż przed Bożym Narodzeniem. Raport pokontrolny potwierdza wykonanie naprawy dużej części błędów, jednak – zdaniem Veolii – wbrew zapewnieniom miasta, nie usunięto ich wszystkich.
Przykładowo: informacja wyświetlana w kasownikach nie wystarcza do sprawdzenia ważności biletów; terminale kontrolerskie rozróżniają numer pojazdu, ale nie identyfikują unikatowego numeru linii; brak wymuszonego zamykania otwartych biletów na koniec każdego dnia; różnice między niektórymi raportami; przenoszenie kwot z kart uszkodzonych na nowe w sposób zaokrąglony.
- Z naszej strony możemy jedynie stwierdzić, że po 9 miesiącach funkcjonowania elektronicznego biletu, w wyniku determinacji i nacisków ze strony firmy ZKM Veolia Transport w Tczewie, kosztem wielu godzin pracy naszych pracowników i dużych nakładów finansowych ponoszonych przez naszą firmę w związku z licznymi awariami i audytami systemu, kosztem stresu naszych kierowców, ale również mieszkańców Tczewa, dostawca systemu SEKAM doprowadził do jego w miarę poprawnego działania – informuje Elżbieta Wojciechowska, prezes zarządu ZKM Veolia Transport Tczew. - Nie chcemy, aby cały ten trud został zmarnowany. Wielokrotnie podkreślaliśmy, że cenimy sobie możliwość świadczenia usług przewozowych dla mieszkańców Tczewa i dotychczasową współpracę z panem prezydentem. Dlatego też mimo, że na dzień dzisiejszy nie wszystkie błędy zostały usunięte postanowiliśmy kontynuować realizację kontraktu, mając nadzieję, że po ostatecznym dokonaniu wszystkich napraw system SEKAM będzie stabilny i będzie działał bez zarzutu.
Miasto: było nerwowo
- Liczymy, że tą decyzją przekonamy ostatecznie także te osoby, które nie były nam przychylne w czasie tego całego procesu, że w naszych wysiłkach, mających na celu naprawę źle działającego systemu SEKAM, kierowaliśmy się wyłącznie czystymi intencjami, a nie szukaniem pretekstu do zerwania umowy, co niekiedy sugerowano – dodaje Elżbieta Wojciechowska. - Być może sprawa szybciej osiągnęłaby dzisiejszy finał, bez konieczności włączania prasy i mieszkańców miasta, gdyby nie początkowe bagatelizowanie zgłaszanych przez nas problemów.
Korespondencja z powyższym stanowiskiem Veolii i raportem audytora trafiła już na biurko prezydenta Tczewa.
- Najważniejsza konkluzja listu jest taka, że nasza współpraca będzie kontynuowana – podkreśla prezydent Zenon Odya. - Cieszę się, że trzy zainteresowane strony - miasto, Veolia i Emtal - znalazły satysfakcjonujące wszystkich rozwiązanie problemów, choć trochę nerwów nas to kosztowało. Gdybyśmy nie doszli do porozumienia, wraz z początkiem nowego roku miastu groził komunikacyjny paraliż. Udało się tego uniknąć, dlatego chciałbym podziękować wszystkim, którzy w tym pomogli.
Przewoźnik chce, aby wciąż występujące błędy systemu karty miejskiej zostały usunięte do 14 stycznia.
- Musimy się jeszcze zapoznać z treścią raportu – mówi prezydent Tczewa. – Skonsultujemy się też z Emtalem, czy do 14 stycznia uda się usunąć wymienione w audycie usterki. Nie są to elementy ważne z punktu widzenia bieżącego działania systemu.
Choć konflikt wokół e-biletu jest już raczej zakończony, wydaje się, że po całym zamieszaniu na linii miasto - przewoźnik pozostał niesmak.
- Nie należy wracać do tego, co już było – stwierdza Zenon Odya. - Patrzmy w przyszłość. Ważne, że wszystkie strony wykazały wolę do kompromisu. Teraz może już być tylko lepiej.
Dwie Veolie w jedną
4 stycznia nastąpiło zapowiadane już połączenie dwóch spółek zlokalizowanych w Tczewie, należących do Grupy Veolia Transport Polska, tj. ZKM Veolia Transport Tczew - świadczącej usługi w zakresie pasażerskiego transportu miejskiego oraz Veolia Transport Pomorze, spółki działającej w zakresie pasażerskiego transportu regionalnego. Po połączeniu nowa spółka przyjmie nazwę: Veolia Transport Pomorze Sp. z o.o.
- Połączenie firm jest wynikiem realizacji kolejnego etapu procesu konsolidacji spółek Veolia Transport w Polsce – informuje przewoźnik. - Celem powyższych działań jest bardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów w Tczewie oraz stworzenie struktury organizacyjnej wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom zmieniających się warunków rynkowych.
Przypomnijmy, że wraz z połączeniem spółek pracę straciło 35 osób, głównie kierowców z dawnego PKS.
Ceny biletów poszły w górę
Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej z maja 2008 r., od 1 stycznia wzrastają ceny biletów w komunikacji miejskiej. Kolejne podwyżki czekają nas już od początku 2011 r.
Cennik dla linii 01, 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 , 9, 14, 19:
• bilet normalny – 2,20 zł, taryfa nocna – 4,40 zł;
• bilet ulgowy – 1,10 zł, taryfa nocna – 2,20 zł;
• opłata manipulacyjna (za kupno biletu u kierowcy) odpowiednio 20 i 10 gr;
• za przewóz bagażu, wózka, psa itp. – 2,20 zł.
Opłaty dodatkowe:
• brak odpowiedniego dokumentu przewozu – 110 zł;
• brak ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienia do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu – 88 zł;
• niezapłacenie należności za zabrane ze sobą do środka przewozu rzeczy lub zwierzęta albo naruszenia przepisów o ich przewozie – 44 zł;
• spowodowanie przez podróżnego zatrzymania lub zmiany trasy środka transportu bez uzasadnionej przyczyny – 330 zł.
Reklama
Karta miejska i turkusowe autobusy zostają. Ceny biletów poszły w górę
TCZEW. Koniec sporu między Veolią a władzami Tczewa. Nie ziścił się w komunikacyjny czarny scenariusz. Po kilku miesiącach zawirowań i trzecim audycie systemu karty miejskiej przewoźnik doszedł z władzami miasta do porozumienia.
- Przemysław Zieliński
- 05.01.2010 00:00 (aktualizacja 05.08.2023 15:36)

Data dodania:
05.01.2010 00:00
Reklama
Reklama









Napisz komentarz
Komentarze