Marcin Jurczyński, ZST w Tczewie, kl. IV ti
- Na ten dzień przygotowywałem się intensywnie od ok. dwóch miesięcy. Tematy zaskoczyły nas. Była analiza tekstu „Dziadów” cz. III Adama Mickiewicza oraz porównanie Izabeli Łęckiej z „Lalki” Bolesława Prusa i Joanny Podborskiej z „Ludzi Bezdomnych” Stefana Żeromskiego. To drugie jakoś dało się napisać... Większość moich znajomych wybierała literackie porównanie. Jeszcze test o powstawaniu Wikipedii - należało porównać zwykłą encyklopedię z Wikipedią. Pierwsze pytanie było dość trudne; trzeba było zanalizować funkcję tekstu w poszczególnych akapitach, ale im dalej tym było łatwiej. Najbardziej obawiam się ustnego egzaminu z j. polskiego (18 maja). Wg nowych zasad każdy wybiera swój temat. Ja zdecydowałem się na portret ojca w literaturze. Planuję zdawać na Politechnikę Gdańską na informatykę, co jest pokrewnym kierunkiem z tym, którego uczyłem się w ZST.
Dobrawa Skurak, I LO w Tczewie, kl. III e
- Nie było mojego najgorszego zestawu, zatem raczej poszło mi dobrze. Ten czarny zestaw to „Potop” i „Granica” oraz „Kordian”. Nie robiło mi różnicy z jakiego okresu będą tematy, ważne, aby trafić w lektury, które się czytało. Nie bałam się za bardzo matury z polskiego. Przy tego typu tematach zawsze coś się napisze. Kłopot w tym, jak to oceni komisja. Bardziej boję się egzaminów ustnych. Po egzaminie z j. polskiego większość moich znajomych miała dobre humory. Wybierali, tak jak ja, temat - porównanie postaw postaci kobiecych z „Lalki” i „Ludzi Bezdomnych”. Myślę, że jakoś sobie poradziłam...
Rafał Adamczyk, ZST w Tczewie, kl. IV ti
- Myślę, że najtrudniejszy na maturze będzie ustny j. polski. Matura pisemna z polskiego? Wybrałem drugi temat, czyli „Ludzi Bezdomnych” i „Lalkę”. Sądzę, że poszło mi dobrze. Garstka osób wybrała temat „Dziady” Mickiewicza. Ale lepiej było postawić na pewniaka... Nie obawiam się egzaminu z j. angielskiego, bo mam wszystko opanowane. Przygotowywałem się solidnie przez ostatni miesiąc, głównie z matematyki i j. polskiego. Nie udało mi się przewidzieć tematów z j. polskiego. Z kolegami próbowaliśmy wymyślić jakieś tematy związane z datami i rocznicami, ale nic z tego nie wyszło.
Bartek Pióro, I LO w Tczewie, kl. III d
- Kilkadziesiąt osób zdecydowało się u nas na j. polski podstawowy. Oprócz części opisowej był test krótkich odpowiedzi, dotyczył Wikipedii. Było to ok. 20 pytań. Należało wykazać się wiedzą odnośnie przyczyn popularności Wikipedii i jej historii. Generalnie większość osób nie podeszła na egzaminie do tematu na podstawie „Dziadów”. Trzeba było w nim wykazać się wiedzą o symbolice tego obrzędu, co nie było łatwym zadaniem. Przygotowania do matury w moim przypadku wyglądały trochę inaczej, bo miałem nauczanie indywidualne.
Marcin Knitter, I LO w Tczewie, kl. III d
- Pisemna matura z j. polskiego nie była aż taka trudna. Drugi temat – porównanie literackie postaw życiowych bohaterek powieści nawet mi pasował. Liczyłem na jakiś swój temat, ale gdy zobaczyłem zadanie związane z „Lalka” trochę stresu mi odeszło. Tematu o „Dziadach” chyba w ogóle bym nie udźwignął. Moi koledzy, jeśli chodzi o polski, są w większości zadowoleni. Pisałem ok. 2 godzin i 15 minut. Do wykorzystania były trzy godziny... Mam nadzieję, że przynajmniej te 30 proc. punktów zdobędę. Na maturze nastawiam się na przedmioty ścisłe, j. polski chcę po prostu zaliczyć. Najważniejszym sprawdzianem będzie dla mnie egzamin pisemny z matematyki.
Notował















Napisz komentarz
Komentarze