– Obecnie trwa etap przygotowania projektu przebudowy odcinka DK 22 między Czarlinem a Knybawą (odcinek z kostki brukowej) – tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. – W ramach przedsięwzięcia powstanie przekrój drogowy typu 2+1 (po dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w drugim, umożliwiające bezpieczne wyprzedzanie pojazdów). W związku z tym pasy o przeciwnych kierunkach ruchu będą od siebie separowane barierami ochronnymi. Tak będzie też na skrzyżowaniu drogi powiatowej z Bałdowa do Narków. Będą tam dopuszczalne tylko relacje prawoskrętne, np. jadąc z Czarlina, będzie można skręcić wyłącznie do Narków i odwrotnie, samochód z Malborka będzie mógł skręcić do Bałdowa.
Pełne relacje dla użytkowników zapewni skrzyżowanie z kolejną drogą powiatową, czyli z Bałdowa do Gorzędzieja, odległe o około 800 m. Będzie to skrzyżowanie wyposażone w sygnalizację świetlną oraz zawrotkę. Według danych z badań ruchu przez to miejsce przejeżdża więcej pojazdów, stąd decyzja o zapewnieniu tu wszystkich relacji oraz montażu sygnalizacji.
28 kwietnia podczas sesji Rady Powiatu Tczewskiego radni wyrazili swój sprzeciw wobec koncepcji proponowanej przez GDDKiA. Tłumaczyli, że w wyniku przepołowienia trasy Bałdowo-Narkowy i wykluczenia w tym miejscu możliwości jazdy na wprost i w lewo, mieszkańcy Bałdowa chcąc dojechać do Narków, będą musieli dotrzeć do pętli w Czarlinie, tam zawrócić i ponownie dojechać do skrzyżowania z drogą na Narkowy.
Co na to GDDKiA?
Odpowiedź znajdziesz w Gazecie Tczewskiej z 30 kwietnia.
Napisz komentarz
Komentarze