Co roku w grudniu zmienia się w Polsce rozkład jazdy pociągów. Tak będzie i w tym roku, ale tym razem nie będą to zmiany jedynie kosmetyczne. Szykuje się prawdziwa rewolucja, ponieważ na trasie Gdynia-Kraków i Gdynia-Katowice pojawią się pociągi klasy EIC Premium, zwane potocznie Pendolino. Początkowo pojazdy miały zatrzymywać się wyłącznie w dużych metropoliach, co nie spodobało się mieszkańcom wielu mniejszych miejscowości. Podobne obawy były także w Tczewie, jednak przewoźnik uspokaja mieszkańców.
– W planie stacji zatrzymań dla nowych pociągów EIC Premium założyliśmy stację Tczew. Zatem od grudnia tego roku wspomniane pociągi będą woziły pasażerów również z tej stacji – poinformowała nas Beata Czemerajda z Biura Prasowego PKP Intercity.
W rozkładzie jazdy 2014/2015 Pendolino pokona trasę Tczew-Warszawa w czasie ok. 2 godz. i 30 min., Tczew-Kraków w ok. 5 godz. i 5 min, a Tczew-Katowice w ok. 5 godz. i 25 min. Spółka Intercity obiecuje, że z kolei w rozkładzie jazdy 2015/2016 czas przejazdu na trasie Tczew-Warszawa będzie wynosił ok. 2 godz. i 15 min., Tczew-Kraków - 5 godz., a Tczew-Katowice - 5. godz. i 5 min. Wówczas pociągi będą rozpędzać się do 250 km/h na całej długości trasy, zaś w przyszłorocznym rozkładzie jazdy Pendolino będzie zwalniać do 200 km/h na niektórych wciąż remontowanych odcinkach. Na trasie do Warszawy prócz Tczewa pociąg zatrzyma się także w Malborku i Iławie. Aktualnie samorządowcy z Ciechanowa, Działdowa i Mławy walczą o to, by również i ich miasta były uwzględnione na liście przystanków Pendolino.
Tymczasem magazyn „Rynek Kolejowy” dotarł do nieoficjalnego rozkładu jazdy 2014/2015. Wynika z niego, że Pendolino będzie zatrzymywał się w Tczewie aż 20 razy dziennie, co będzie związane z dziesięcioma parami pociągów kursującymi do i z Warszawy, z czego 7 par pociągów dziennie będzie dotyczyło trasy Gdynia-Kraków-Gdynia, a 2 pary pociągów trasy Gdynia-Katowice-Gdynia.
Ile zapłacimy za bilety?
Odpowiedź znajdziesz w Gazecie Tczewskiej z 20 sierpnia.










Napisz komentarz
Komentarze