– Mam ponad 70 lat i nie wyobrażam sobie, bym miał załatwiać formalności z Energą przez telefon czy Internet – żali się nam pan Stanisław, klient firmy Energa. – Na Internecie się nie znam, a przez telefon łatwo o nieporozumienie. Mogę cos źle usłyszeć, źle zrozumieć. Nie ma to jak wizyta w Biurze Obsługi i rozmowa w cztery oczy. Tyle się słyszy o kłopotach związanych z podpisywaniem umowy na odległość, przez telefon. Najczęściej właśnie ofiarami takich pomyłek są osoby starsze. Z kolei jechać do Gdańska też bym nie chciał, bo to dodatkowy koszt.
Nowe trendy
Z jakiego powodu BOK w Tczewie zostanie zamknięte? Zmiany wprowadzane przez grupę Energa wynikają ze spadającej liczby osób korzystających z tradycyjnych punktów obsługi, co sprawia, że ich funkcjonowanie traci ekonomiczne uzasadnienie. – Wprowadzane od kilku lat rozwiązania pozwalają dziś wygodnie i bez wychodzenia z domu załatwić wszystkie sprawy związane z taryfą, rachunkiem, czy zawarciem nowej umowy – uspokaja Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
– Nasze dane wskazują jednoznacznie, że coraz więcej osób wybiera nowoczesne kanały kontaktu z naszą firmą takie jak telefoniczne (tBOK) czy elektroniczne (eBOK) biuro obsługi – dodaje Jacek Staruch, dyrektor Pionu Sprzedaży i Obsługi Rynku Masowego w Energa Obsługa i Sprzedaż. – Chcąc wzmacniać naszą pozycję rynkową, wychodzimy naprzeciw zmieniającym się zachowaniom naszych klientów i wprowadzamy kanały kontaktu doskonale znane konsumentom z sektora bankowego, czy telekomunikacyjnego. – Czy takie wyjaśnienia uspokoją mieszkańców, zwłaszcza tych w podeszłym wieku?
Ma być szybciej i bez kolejek
Energa tłumaczy, że decyzja o zrezygnowaniu z wizyt w tradycyjnych BOKach na rzecz kontaktu przez tBOK i eBOK wiąże się ze skróceniem czasu realizacji poszczególnych spraw czy zapytań. Wszystkie sprawy już od kilku lat można realizować w dowolnym momencie, z dowolnego miejsca, przez telefon czy Internet. Beata Ostrowska dodaje, że firma zwróciła się do lokalnych władz Tczewa z propozycją zamieszczenia na terenie Urzędu Miasta panelu telefonicznego oraz internetowego tzw. infokiosku. Za jego pośrednictwem klient mógłby bezpłatnie połączyć się z firmą poprzez Internet lub telefon.
Czy władze Tczewa wzorem innych miast będą próbowały zatrzymać likwidację BOK? Odpowiedź w Gazecie Tczewskiej, która ukaże się 29 stycznia.











Napisz komentarz
Komentarze