A przecież znacznie ułatwiałyby one podróżnym odnajdywanie potrzebnych danych, o połączeniach czy ewentualnych opóźnieniach pociągów.
Praktyczniejsze od megafonów
Tablice elektroniczne na dworcu w Tczewie zainstalowano w ramach modernizacji linii kolejowej E-65 Gdynia - Warszawa. Koszt budowy 28-kilometrowego odcinka Lokalnego Centrum Sterowania Tczew wyniósł aż 257 mln euro. Urządzenia miały wyświetlać informacje o bieżących pociągach wszystkich przewoźników. Miały...
- Jestem osobą niedosłyszącą – mówi Jadwiga Kaźmierczak, tczewianka odwiedzająca córkę w Gdyni. – W gwarze panującym na dworcu czasami naprawdę nie dosłyszę tego, co mówi pani przez głośniki. Takie tablice rozwiązałyby ten problem.
- Dojeżdżam do pracy w Gdyni i odkąd pamiętam tablice nigdy nie zostały włączone - mówi pan Marcin z Tczewa. - To kuriozalna sytuacja, bo przecież minęło już sporo czasu od zakończenia modernizacji stacji. Działające tablice bardzo by się przydały, np. podczas opóźnień pociągów.
Według podróżnych nieoficjalnie, jako przyczynę nie włączenia tablic, podaje się konflikt między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a przewoźnikami o to, kto miałby je obsługiwać...
Od 15 grudnia…
Dlaczego pragotrony nadal nie zostały włączone?
- W Tczewie od nowego rozkładu jazdy, czyli od 15 grudnia, tablice informacyjne będą obsługiwane i będzie działała zintegrowana z nimi informacja głosowa – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Będzie przeszkolony personel, który wykorzysta zainstalowany sprzęt.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od nowego rozkładu jazdy przejmuje zarządzanie informacją na stacjach i przystankach nie tylko w Tczewie, ale i w całej Polsce.
- Działania organizacyjne i przejęcie zarządzania informacją przez Polskie Linie Kolejowe ma zapewnić sprawniejszy system obsługi podróżnych – przekonuje Mirosław Siemieniec. - Od listopada ubiegłego roku PLK odpowiada już za udostępnianie plakatów z informacją o rozkładach jazdy. Zapewniona jest ich stała obecność na stacjach i przystankach oraz w Internecie. Przejęcie informacji głosowej i wizualnej to kontynuacja prac z myślą lepszej obsłudze pasażerów.













Napisz komentarz
Komentarze