Cztery oferty wpłynęły na konkurs na zagospodarowanie lokalu użytkowego w kamienicy przy ul. Mickiewicza 18. Jedna z ofert okazała się niekompletna, dlatego komisja przeanalizowała jedynie trzy propozycje.
Z kociewską tradycją
Pani Mirela zamierza urządzić miejsce nawiązujące do kociewskich tradycji - będzie tam bar mleczny i punkt sprzedaży pamiątek związanych z Tczewem i Kociewiem.
- Dziękuję prezydentowi za danie takiej szansy, komisji konkursowej za rzetelne, uczciwe podejście do sprawy – mówi Mirela Jaguścik. - Nie chcę zdradzać szczegółów na temat wystroju lokalu, ale na pewno będzie związany z Tczewem. Chcę zaskoczyć mieszkańców, wprowadzić odpowiedni klimat, by można było miło spędzić czas przy spożywaniu posiłków. Planuję uruchomić lokal na początku grudnia.
Pani Mirela nie ma obaw o powodzenie gastronomicznego biznesu. Mają być kociewskie dania, jak np. golce (kluski ziemniaczane), gołąbki po kociewsku, karp, pierogi, naleśniki i inne słodkości, np. racuchy. Chce konkurować cenowo, a najtańsze dania już mają być od 3 zł. Liczy też na pomoc mamy.
- Do tej pory nie było w mieście takiego konkursu, przetargu, żeby decydowała nie cena, tylko pomysł – tłumaczy prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki. – Jestem zadowolony z tego konkursu. Wpłynięcie czterech ofert pokazuje, że jest zapotrzebowanie na niekonwencjonalne podejście do wynajmowania pomieszczeń. Chciałbym taki konkurs powtórzyć. Chcąc przyciągnąć mieszkańców na Stare Miasto, trzeba nietypowych pomysłów. To że niektóre sklepy padają, kończą się pewne działalności nie oznacza, że nie działają inni, nawet w branży gastronomii. To kwestia przygotowania odpowiedniej oferty. Jest renesans na bary mleczne, ostatni przykład mamy na os. Suchodstrzygi. Sentyment albo kwestia ceny powodują, że ludzie chętnie tam przychodzą.
Bez czynszu
Celem konkursu ogłoszonego przez prezydenta Tczewa było uruchomienie przy ul. Mickiewicza 18 działalności gospodarczej - oryginalnej i nawiązującej do staromiejskiego charakteru obszaru rewitalizowanego. Istotną część oferty powinny stanowić artykuły o charakterze lokalnym, tczewskimi, służące promocji Tczewa, regionu, jego historii, tradycji i współczesności.
Komisja przyznała propozycji Mireli Jaguścik 95 pkt., pozostałe dwie otrzymały 58 i 59 pkt. Członków gremium przekonało głównie to, że oferta jest skierowana do wszystkich – od dzieci po seniorów i mocno podkreśla tradycje regionalne. Spośród pozostałych ofert – jedna dotyczyła działalności opartej o współpracę z jednym z dużych browarów – zdaniem komisji, działalność czysto komercyjna - druga koncentrowała się głównie na działalności kulturalnej i edukacyjnej, a takową prowadzi wiele placówek w mieście. Umowa najmu zostanie podpisana z ZGKZM na 3 lata. W tym czasie najemca nie będzie odprowadzał opłat z tytułu użytkowania obiektu (czynszu).










Napisz komentarz
Komentarze