- Jesteśmy bardzo dużą szkołą, uczy się u nas około 1050 dzieci - mówi dyrektor placówki Lidia Wasielewska. - Jednakże na tak dużą liczbę uczniów, przypada odpowiednia liczba nauczycieli. Dzięki tylu pedagogom jesteśmy w stanie odpowiednio działać; każdy z nich inaczej patrzy na dziecko, między sobą wymieniamy opinie, sygnalizujemy problemy i natychmiast reagujemy. Wychowawcy doskonale znają swych uczniów, potrafią wskazać ich mocne i słabsze strony. Dzieci objęci są opieką i na lekcjach i na przerwach. Nawet w takiej duże szkole nauczyciele są w stanie zapanować nad dużą grupą uczniów.
Oswajanie z przestrzenią
Istotnym atutem dużej szkoły są warunki pracy nauczycieli i nauki dzieci. Dzięki jednozmianowości zajęcia kończą się o godz. 13. Sale lekcyjne, pracownie i korytarze są przestronne. Logopeda i psycholog dysponują swoimi gabinetami, jest także osobne pomieszczenie do zajęć korekcyjnych. Szkoła posiada bibliotekę z dużą czytelnią i centrum informatycznym, gdzie dzieci mają dostęp do Internetu.
Według Lidii Wasielewskiej małe dzieci dopiero zaczynające naukę w „Dwunastce” wcale nie są onieśmielone dużym budynkiem, ilością klas czy liczbą uczniów.
- Oddziały przedszkolne mają swoje pomieszczenia, podobnie jak zerówki – tłumaczy pani dyrektor. – Poruszają się więc po „swojej” przestrzeni, gdzie czują się bezpiecznie. Gdy schodzą na obiad nauczyciel ich przyprowadza i prowadzi do sali. Dzieci doskonale wiedzą gdzie znajdują się miejsca, które są im potrzebne. Poza tym uważam, że ci uczniowie, którzy wcześniej oswoją się z większą szkołą nie mają później większych problemów, gdy idą do gimnazjum.
Konkursy i ich laureaci
Zaletą dużej szkoły jest także możliwość przystępowania do konkursów z różnych dziedzin.
- Mamy wielu nauczycieli oraz wielu uczniów, między którymi można te zadania podzielić – wyjaśnia Lidia Wasielewska. - To odróżnia nas od małych szkół. Wiadomo, że w mniejszej szkole nauczyciel nie jest w stanie przygotować każdego dziecka do konkursu. My odnosimy wiele sukcesów w różnych konkursach. Mamy dwóch laureatów MegaOlimpiady przyrodniczej, laureata w konkursie przyrodniczym i turnieju wiedzy o Tczewie. Nawet w klasach młodszych dzieci świetnie sobie radzą biorąc udział w przygotowanych dla nich konkursach. Uczeń, który jest chętny i posiada różnorodne pasje ma możliwość je u nas rozwijać. Na pewno znajdzie się nauczyciel, który go poprowadzi. Obowiązkiem każdego nauczyciela jest rozpoznać problemy i potrzeby uczniów. My stosownie rozpoznajemy i dostosowujemy odpowiedni program i warunki.
Kół i klubów bez liku
- Poprzez większą liczbę zajęć dodatkowych stwarzamy uczniom większe możliwości rozwoju – relacjonuje Lidia Wasielewska. - W naszej szkole jest bardzo bogata oferta zajęć pozalekcyjnych – zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i kółek zainteresowań.
Uczniowie „Dwunastki” mają do dyspozycji m.in. koła z wiodących przedmiotów, ale też: koło redakcyjne, koło regionalne, klub młodych odkrywców, klub ciekawych świata, kolejne koła: szachowe, teatralne w dwóch językach – polskim i angielskim, plastyczne, gitarowe i dziewiarskie, szalone robótki ręczne, kabaret i zespół muzyczny Duodecyma.
- Oferujemy też dużą ilość zajęć sportowych – podkreśla Lidia Wasielewska. – Sport, a zwłaszcza piłka ręczna, jest zresztą mocną stroną „Dwunastki”. Można śmiało powiedzieć, że nasza szkoła jest najbardziej usportowiona w Tczewie.
Asy z naszej szkoły
W najbliższym czasie prezentowaliśmy sylwetki uczniów ze szkół podstawowych powiatu tczewskiego, wyróżniający się różnymi talentami. Uczniowie
ci dostaną nagrody ufundowane przez Bank Spółdzielczy w Tczewie - stypendia z wkładem
pieniężnym 80 zł. Będą oni również kandydatami do nagrody głównej roku.
Uczniowie wytypowani do stypendium ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Tczewie: Kacper Kędzierski, Mateusz Kowalski, Julia Niedzielska i Daria Dang.




















Napisz komentarz
Komentarze