Dokumentacja techniczna modernizacji zabytkowego obiektu jest właśnie w trakcie powstawania. Chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa mają zostać wyprowadzone poza kratownicę. Lokalni pasjonaci dwóch kółek są z tego powodu zadowoleni, ale zaniepokoiły ich informacje, że ścieżka ma mieć tylko 1,5 m szerokości. Przypominają, że zgodnie ze przyjętymi standardami dla dróg rowerowych, które są zawarte w rozporządzeniu ministra transportu z 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, minimalna szerokość dwukierunkowej drogi rowerowej wynosi 2,0 m. Ścieżka rowerowa o szerokości 1,5 m może być więc jedynie ścieżką jednokierunkową.
- Nie ma szans, aby na ścieżce o takiej szerokości bezpiecznie wyminęły się dwa rowery - zwraca uwagę Marek Bury, prezes Stowarzyszenia UKS „Rowerowy Tczew”.
Rowerzyści apelują, aby przy projektowaniu rozwiązań infrastruktury rowerowej na Moście Tczewskim, Starostwo Powiatowe zasięgnęło opinii ze strony instytucji biegłych w tym zakresie.
- Specjalistów od projektowania dróg rowerowych w kraju nie brakuje - dodaje Marek Bury. - Mamy pewne wątpliwości, czy eksperci, którzy znają się na remoncie mostów, czy rzeczywiście są też ekspertami od robienia ścieżek rowerowych. Chcemy uniknąć sytuacji, że po otwarciu mostu powstanie zdziwienie, że coś powstało niezgodnie z przepisami i zdrowym rozsądkiem.
Stowarzyszenie UKS „Rowerowy Tczew” zwraca się jednocześnie z wnioskiem o uwzględnienie jego członków przy konsultacjach społecznych dotyczących Mostu Tczewskiego oraz infrastruktury drogowej dedykowanej rowerzystom na terenie całego powiatu.











Napisz komentarz
Komentarze