sobota, 13 grudnia 2025 03:06
Reklama

Meteorem po mieście: "Prawdą jest, że taborem nie możemy się przesadnie pochwalić"

Minął rok od czasu, gdy za komunikację publiczną w Tczewie odpowiada firma Meteor z Jaworzna. Choć tabor autobusowy do nowych nie należy i zdarzają się skargi na punktualność oraz nieuprzejme zachowania kierowców, to udało się zahamować spadek liczby pasażerów.
Meteorem po mieście: "Prawdą jest, że taborem nie możemy się przesadnie pochwalić"

Po roku funkcjonowania w grodzie Sambora przedstawiciele firmy mówią o uzasadnionym „umiarkowanym optymizmie”.

- Dwa ostatnie miesiące nie spełniły naszych oczekiwań, ale wynikało to z faktu, że kioski kupowały mniej biletów - mówi Marek Pieczewski, kierownik tczewskiego oddziału firmy Meteor. - W związku ze zmianą ich cen nie chciały robić zapasów. W styczniu i lutym wpływy powinny się zrekompensować. 

W 2011 r., jeszcze za czasów Veolii, z różnych względów nie zrealizowano 0,8 proc. zaplanowanych kursów (w liczbie 1949). Z kolei w ubiegłym roku Meteor nie zrealizował tylko 0,02 proc. kursów (49,5 na ponad 212 tys. zaplanowanych). Mimo to nie brakuje skarg na standard autobusów. 

- Rzeczywiście prawdą jest, że taborem nie możemy się przesadnie pochwalić, ale mamy satysfakcję z tego, że wszystkie nasze autobusy spełniają warunki specyfikacji - podkreśla przedstawiciel przewoźnika. - Nie było w niej wymogu utrzymania średniego wieku autobusów.

Ten wynosi około 15 lat. W Tczewie Meteor ma 27 pojazdów, z tego cztery w rezerwie. Dwa autobusy są chwilowo wyłączone z eksploatacji z powodu uszkodzeń w kolizjach. Tylko w samym styczniu doszło do trzech takich zdarzeń - na ul. Gdańskiej, na Armii Krajowej i Jagiellońskiej. Tymczasem do naszej redakcji docierają skargi o niskich temperaturach w autobusach i nieuprzejmych zachowaniach kierowców.

- Zimą problem polega na tym, że wszystkie nagrzewnice są technicznie sprawne, ale w sytuacji, gdy co kilkaset metrów drzwi są otwierane, następuje całkowita wymiana ciepłego powietrza na zimne - wyjaśnia Marek Pieczewski. - Zanim człowiek zdąży się ogrzać drzwi otwierają się znowu. W specyfikacji nie ma zapisu o wymaganej temperaturze wewnątrz autobusu. Z kolei zdecydowana większość skarg na zachowanie kierowców rzadko znajduje potwierdzenie w rzeczywistości. Na bieżąco reagujemy na niepokojące zgłoszenia naszych klientów. Z problemami można zadzwonić (tel. 795 950 992) lub przyjść do naszej dyspozytorni na ul. Sadowej 4.

Nie wiadomo na razie, jakie przychody odnotowała w ubiegłym roku firma Meteor. Sprawozdanie jest w trakcie przygotowania.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

kx 01.02.2013 10:02
Standard autobusów Meteora jest straszny. Pal sześć, że jest zimno. Dla mnie to bez znaczenia. Po prostu jest brudno, śmierdzi ijest bardzo głośno. Z takimi autobusami to do Afryki. Kuriozalne są w tym swietle podwyżki cen biletów. Urzędasy narzekają, że są niezreazliowane kursy. Jak daje z góry 50 zł, to chę jeździć cały mioesiąc, tymczasem płacenie za każdy przejazd z osobna sprawia, że musze liczyć się z kosztami. Gdzie się da, jak jest niedaleko to idę buta. Pozdro dla Meteora

paażer 31.01.2013 22:14
Tczew nie jest wielką aglomeracją, że autobus jedzie kilkadziesiąt minut, a te kilka kilkanaście to można spokojnie przejechać.

tczewianka 31.01.2013 22:10
VEOLIA poszla w odstawke bopasazerowie tez byli nie zadowoleni z ich uslug ,a szczegolnie z chamskim zachowaniem kierowcow. jadac z przystanku Armii KRAJOWEJ PETLA DO DWORCA ZWROCILAM KIEROWCY Henrykowi kalkowskiemu uwage ,ze jest spozniony bo rozmawia podczas jazdy to grozil mnie wyrzuceniem z autobusu na wysokosci szkoly nr 8.gdy o tym fakcie powiadomilam ZARZAD ,to jego przelozeni tak zmanipulowali sprawe,ze to dlugoletni pracownik i trzeba mu ten fakt odpuscic. Z uwagi ze przebywalam poza krajem nie mialam czasu dalej sie prcesowac w sadzie .PAN Kalkowski z zemsty NA ULICY WYZYWA MNIE I UBLIZA .

31.01.2013 16:55
Nie chodzi o to,że autobus wychładza się przez często otwierane drzwi,tylko o to że ogrzewanie w ogóle nie jest włączane a to chyba różnica?prawda!!!!!!!!!!!!!!!!

Miki 31.01.2013 18:27
ma zatrzymywać się na co drugim przystanku?

zxccxz 31.01.2013 14:35
już bym wolał autosany zamiast tych manów chociaz były miekkie siedzenia .... no i ten klimat

31.01.2013 13:19
Ogolnie nie zbyt dobre zdanie mam na temat Meteora. Nie wiem jak jest w godzinach wczesniejszych ale wieczorami kierowcy jezdza prawie, ze jak chca. Czesto zdazalo mi sie nie zdazyc na autobus bo przyjechal kierowca pare minut za wczesnie w czym nawet nie zatrzymal sie na przystanku. Do opoznien nie moge sie przyczepic bo roznie to bywa ale kpina jest np. sytuacja ktora mnie spotkala jak jechalem na dworzec spieszac sie na pociag, Pan Kierowca wiozl jakichs znajomych i sobie zboczyl z trasy zeby ich wysadzic... Do czegos takiego nawet nie powinno dojsc. Pozdrawiam.

31.01.2013 11:19
marny tabor, usługi pod psem. Prezydent Poblocki pownien się wstydzić ze wybrał firmę ze Śląska a miejscowa firma poszła w odstawke

bercik 31.01.2013 12:57
O jaką miejscową firmę chodzi ? ...chyba nie o Veolię ? To chyba , zdaje się , firma zagraniczna...

31.01.2013 13:07
to firma miejscowa i była dobra a Pobłocki zamienił ją na śląską i mamy to co widać i czuć - zimno, brudno - jak za komuny

jake 31.01.2013 14:11
Veolia nie jest firmą "miejscową", tylko firmą francuską, mającą swoje oddziały w kilku polskich miastach.

bercik 31.01.2013 14:32
Kulą w płot TRAFIŁEŚ KOLEGO ! Najpierw poczytaj w Wikipedii o " Veolia Environnement " ...potem się wypowiadaj ... " V...a E..t" to ponad narodowe przedsiębiorstwo . W Tczewie prowadziło tylko niewielki biznesik. TO NIE JEST ŻADNA MIEJSCOWA FIRMA ! Dawało co prawda zatrudnienie grupce miejscowych , ale to samo robi i "meteor" .

hehe 31.01.2013 18:15
Europejska :)

Reklama
Reklama
Reklama