Piętnaście tablic umieszczono wzdłuż Szlaku Fortecznego, Drogi Spacerowej i Drogi Widokowej. Koszt opracowania projektu graficznego oraz wykonania i zamontowania tablic wraz z oznakowaniem poziomym szlaków (znaki z granitu oraz metalowe krążki) wyniósł ok. 146 tys. złotych.
- Przez prawie dwa lata działalności Dawnego Tczewa zgromadziliśmy na naszym forum mnóstwo różnego rodzaju informacji, ciekawostek i opisów wydarzeń dotyczących historii Tczewa - mówi Łukasz Brządkowski, koordynator Wirtualnego Muzeum Miasta Dawny Tczew. - Tą wiedzą dzielimy się z mieszkańcami w różny sposób: poprzez artykuły w prasie, tworzenie folderów szlaków spacerowych, spotkania, mapy czy kalendarze. Dzięki rewitalizacji Starego Miasta mieliśmy możliwość dotarcia do mieszkańców w nowy sposób, poprzez tablice informacyjne. Urząd Miejski zaproponował nam wypełnienie ich treścią dotyczącą okolicy, w których się znajdują.
Na tablicach znajdziemy teksty o szpitalach św. Jerzego, Urlicach, Bramie Gdańskiej i pierwszej poczcie, fosach miejskich i moście zwodzonym, murach obronnych, rynku, dominikanach, Hali Miejskiej i rowie strzeleckim, Zakładzie św. Wincentego i cmentarzu, Podlicach, spichlerzach z ul. Rybackiej, Bramie Wodnej i porcie wiślanym, browarze, mostach pontonowych i kościele św. Jerzego.
- Staraliśmy się jak najlepiej dopasować opis do miejsca, w którym znajduje się tablica - tłumaczy Łukasz Brządkowski. - Kierowaliśmy się tym, aby informacja była ciekawa, zupełnie inna od tradycyjnego opisu historycznego. Jednocześnie miała pokazywać, że każdy zakątek naszego miasta jest niepowtarzalny. Wydaje nam się, że nawet osoby od lat mieszkające w pobliżu opisanych miejsc będą zaskoczone tym, co w ich okolicy kiedyś się znajdowało.
Przypomnijmy, że na - zbliżającą się do zakończenia - rewitalizację najstarszej tczewskiej dzielnicy zostanie wydanych ponad 21,5 mln zł, z czego Unia Europejska sfinansowała połowę. Sama budowa trzech szlaków spacerowych pochłonęła ok. 6 mln zł. Projekt łączy działania przestrzenne, społeczne i gospodarcze, w tym „miękkie”, skierowane bezpośrednio do mieszkańców Starówki. Miasto chce także zachęcić przedsiębiorców do inwestowania na rewitalizowanym obszarze.











Napisz komentarz
Komentarze