Radni dokonali wyboru metody „osobowej” naliczania opłaty śmieciowej, w zależności od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość. Uchwała w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłat została przyjęta przy jednym głosie wstrzymującym (radny Łukasz Chmielecki). Uchwalono też wzór deklaracji o wysokości opłaty śmieciowej. Właściciele nieruchomości zobowiązani są złożyć je do burmistrza (pisemnie, listem poleconym, za pomocą faksu lub poprzez adres e-mail) do 31 marca 2013 r. dla pierwszej deklaracji lub w ciągu 14 dni od dnia zamieszkania na terenie gminy. Opłatę śmieciową trzeba uiszczać do 15. dnia każdego miesiąca przelewem na rachunek bankowy gminy.
- Zdaje sobie sprawę, że projekt uchwały nie zadowala ani radnych, ani mieszkańców - powiedział burmistrz Andrzej Stanuch. - Wszyscy z uwagą śledzimy to, co dzieje się teraz w parlamencie. Mamy nadzieję, że ustawa ulegnie nowelizacji, co da nam możliwość dokonania zmian w uchwale w przyszłym roku, które po pierwsze zabezpieczą samorząd, jeśli chodzi o środki finansowe na wprowadzenie w życie tej ustawy, a po drugie spowodują, że nowe opłaty dla mieszkańców będą bardziej sprawiedliwe.
W Pelplinie nie poszli więc śladem tczewskich radnych, którzy mimo iż termin przyjęcia pakietu uchwał „śmieciowych” upływał wraz z końcem roku, zdecydowali się o ich zdjęcie z porządku obrad. W Tczewie chcą poczekać aż porządek z ustawą zrobią parlamentarzyści, tym bardziej, że Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zaleciło wojewodom, aby w styczniu nie wszczynali postępowań wobec gmin, które nie podjęły uchwały śmieciowej.











Napisz komentarz
Komentarze