Tymczasem emocje wśród lokalnej społeczności rosną. Od samego początku budowie przyglądają się internauci z forum E-Kwidzyn.pl. Na stronach portalu znajduje się najbogatsza kronika fotograficzna tej inwestycji.
Drogowe prace wykończeniowe
O budowie mówi szef kontraktu, Paweł Zawiła z Budimex-u:
- Po zachodniej stronie Wisły trwają prace wykończeniowe na drogach dojazdowych. Wbijane są bariery, trwają humusowanie, obrukowania, prace porządkowe oraz nasadzenia drzew i krzewów. Wykonywana jest konstrukcja drogowa na odcinku od skrzyżowania w Opaleniu do połączenia z estakadami.
Dużo mniej zaawansowane są prace drogowe po wschodniej stronie Wisły.
- Tu wykonywane są prace bitumiczne, wkrótce planujemy zakończyć nawierzchnie na korpusie głównym, pozostaną jedynie drogi serwisowe. Wykonywana jest konstrukcja drogowa na drogach serwisowych, trwają prace brukarskie na rondzie Baldram przed Kwidzynem.
Niski poziom wody w rzece
Z dróg przenosimy się na most, estakady i dwa mniejsze mosty – na rzekach Liwa i Struga Młyńska.
- Trwają prace wykończeniowe (kapy chodnikowe, izolacje, krawężniki, nawierzchnie chodników z żywic, bruki) – wyjaśnia nasz rozmówca. - Na moście nad Wisłą wykonywane są zakotwienia want, kończymy też budowę pylonów, planujemy rozpocząć montaż docelowych łożysk.
Wszystko idzie do przodu, jednak gdzieś zabrakło kilku miesięcy. Wszystkich ciekawi jakie są opóźnienia na miesiąc przed planowanym terminem (19 grudnia 2012) zakończenia kontraktu.
- Na moście M4 zanotowaliśmy opóźnienie ok. jednego miesiąca. Spowodowane jest ono nienormatywnie niskim stanem wody w Wiśle i brakiem możliwości użycia barek do spławiania elementów deskowań oraz materiałów do budowy mostu.
Im bliżej końca, pojawiają się pytania mieszkańców dotyczące remontów dróg lokalnych zniszczonych podczas budowy. O drogę z Rakowca do skrzyżowania na Pólko pyta Franciszek Ziółkowski, rolnik z Rakowca.
- Odnośnie ewentualnych remontów dróg lokalnych, reagujemy na wszelkie zgłoszenia lokalnych samorządów. Jeśli chodzi o ewentualne remonty, to będziemy je rozpatrywać po zakończeniu kontraktu w kategorii czy ruch pojazdów związany z budową miał wpływ na pogorszenie parametrów drogi – tłumaczy P. Zawiła.
Współpraca, choć bez umowy
Mieszkańcy pytają czy władze gminy wynegocjowały z inwestorem i generalnym wykonawcom remonty dróg lokalnych po inwestycji. Dowiadujemy się, że do formalnej umowy nie doszło, jest jednak szereg przykładów dobrej współpracy między gm. Gniew a inwestorem (GDDKiA) i generalnym wykonawcą.
– Udało się doprowadzić do remontu wartego ok. 2 mln zł na drodze krajowej nr 90 z Małej Karczmy do Opalenia – powiedział nam Wojciech Szulc, wiceburmistrz Gniewu. - Remontu dokonała GDDKiA. Po oddaniu mostu droga ta stanie się gminną. Również w Opaleniu dwie ulice udało się wyremontować dzięki współpracy z Budimex-em.
Fot. Budimex















Napisz komentarz
Komentarze