Do udziału w niej burmistrz Pelplina zaprosił sprzedawców wyrobów alkoholowych z terenu gminy, dyrektorów szkół, przedstawicieli Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych działających na terenie Pelplina. Straż Miejska dostarczyła już sprzedawcom ulotki i naklejki z logiem akcji, a w minionym tygodniu w Miejskim Ośrodku Kultury odbyło się szkolenie dla właścicieli sklepów i sprzedawców.
- Od wielu lat mamy w naszym mieście problem ze sprzedażą wyrobów alkoholowych osobom nieletnim - przyznaje w liście do sprzedawców burmistrz Andrzej Stanuch. - Zapraszam do wspólnego, wielotorowego działania, które może przyczynić się do poprawy zdrowia i ograniczania zgubnego wpływu alkoholu.
Kampania edukacyjna „Pozory mylą, dowód nie” jest akcją ogólnopolską. Zadaniem kampanii jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży alkoholu w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletniości upoważniającej do zakupu napojów alkoholowych. Celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej.












Napisz komentarz
Komentarze