Sprawdziliśmy, na jakim etapie znajdują się największe tegoroczne inwestycje w Tczewie – budowa wiaduktu w ul. Wojska Polskiego i regionalnego węzła transportowego przy dworcu PKP.
Sebastian Bińkowski, kierownik budowy wiaduktu, firma „Polwar”
Obecnie wykonujemy przyczółek wiaduktu od strony Domu Dziecka. W tym tygodniu będziemy go betonować. Po drugiej stronie wykonujemy wykop, który będzie gotowy w tym miesiącu. Od maja rozpoczniemy montaż konstrukcji stalowej. Mamy blisko miesięczne opóźnienie związane z wykonaniem ścianek nośnych, ale postaramy się je nadrobić, a zakładane w umowie oddanie obiektu do użytku we wrześniu nie powinno się przesunąć. Ewentualnie zostaną nam jeszcze prace wykończeniowe i demontaż kładki, nie mające wpływu na ruch pojazdów (dopuszczamy możliwość ruchu wahadłowego). Przyczyną jest konieczna zmiana technologii układania ścianek niż było to w pierwotnym projekcie. Konstrukcja wiaduktu jest już gotowa. Do Tczewa zostanie przywieziona z Gdyni w częściach, które będą montowane na ul. Wojska Polskiego i „wpychane” nad przyczółki. Najpierw powstanie pomost i środkowa część łuku, następnie skrajne części łuku, betonowa płyta pomostu, izolacja i jezdnia. Instalowanie konstrukcji potrwa do trzech miesięcy. Podczas tych prac skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Wojska Polskiego będzie zamknięte dla ruchu. Podczas montażu kładki zaskoczeniem było znalezienie fundamentów, prawdopodobnie po starym wiadukcie, co przesunęło prace o kilka tygodni. Mamy duże doświadczenie w budowie wiaduktów, ale konstrukcja tczewskiego jest dość specyficzna, oparta na jednym łuku po przekątnej. W Polsce to rzadkość.
Dariusz Śliwiński, kierownik projektu budowy węzła, firma PUI-P „Inwestor”
Na 28 lutego 2012 r. wyznaczono termin zakończenia kontraktu przez wykonawcę. Z kolei termin harmonogramowy upływa 30 listopada br. Obecnie wykonano już korytowanie pod drogę, sieci wodociągowe, kanalizacyjne, teletechniczne, oświetlenia ulicznego oraz sieć deszczową w ciągu ul. Nowokolejowej. Na ukończeniu jest też budowa parkingu na ok. 250 miejsc, gdzie ułożono nawierzchnię wraz z kompletem sieci i instalacji podziemnych. W trakcie wykonywania jest płyta dworca. Rozpoczęto roboty związane z układaniem infrastruktury (media). Wykonano 75 proc. murów oporowych i ścian przyczółków wiaduktu, który będzie służył do pokonania różnic wysokości pomiędzy ul. Pomorską, a Nowokolejową. Do 20 kwietnia zostanie wykonana część płyty wiaduktu dla ruchu pieszego na wprost wyjścia z dworca. Obecnie trwa remont części budynku dworca przeznaczonej na pomieszczenia obsługi TWI. W czasie prac natrafiliśmy na szereg niezinwentaryzowanych przez kolej instalacji i budowli podziemnych (m. in. natknęliśmy się na bunkier), co wiązało się z dużą ilością dodatkowych prac ziemnych, jednak nie wpłynęło to na termin zakończenia prac i ich koszt. Do wykonania pozostały: płyta przed dworcowa z granitu z wyposażeniem; płyta dworca autobusowego z wyposażeniem; ul. Pomorska i Nowokolejowa w zakresie robót drogowych oraz cała infrastruktura techniczna związana z informacją pasażerską – tablice informacyjne, telebim, nagłośnienie.
Wiadukt opóźniony, węzeł trochę droższy, a pasażerowie cierpliwi?
TCZEW. Podczas montażu kładki zaskoczeniem było znalezienie fundamentów, prawdopodobnie po starym wiadukcie, co przesunęło prace o kilka tygodni. W czasie prac natrafiono na szereg niezinwentaryzowanych przez kolej instalacji i budowli podziemnych (m. in. na bunkier).
- (matis, PZ)
- 15.04.2011 00:02 (aktualizacja 14.08.2023 00:33)

Data dodania:
15.04.2011 00:02
Reklama
Reklama











Napisz komentarz
Komentarze