Komunikacja i rozwój - to przepis na dobrą agencję
Przeglądając strony internetowe biur nieruchomości lub odwiedzając ich agentów od razu zwróćmy uwagę na to, jakie wartości są dla nich najważniejsze. To, w jaki sposób dana agencja się przedstawia naprawdę może nam wiele o niej powiedzieć - wystarczy wiedzieć, czego powinniśmy oczekiwać!
Dobre biuro nieruchomości na pierwszym miejscu zawsze stawia swojego klienta. To najważniejsza zasada, która odróżnia nastawionych na zysk agentów od tych, którym rzeczywiście zależy na współpracy z nami i osiągnięciu naszych celów. Rozmawiając z pośrednikiem biura nieruchomości odpowiedzmy sobie w głowie na kilka pytań: czy agent jest zainteresowany naszymi oczekiwaniami? Czy stara się zrozumieć nasze potrzeby i potrafi wskazać ewentualne trudności, które mogą nam stanąć na drodze? I wreszcie - czy proponuje rozwiązania, które są rzeczywiście skrojone pod nas? Jeśli na każde z nich odpowiemy twierdząco - możliwe, że stoimy przed ekspertem nie tylko od nieruchomości, ale także i… dobrej komunikacji!
Właśnie, co do bycia ekspertem od nieruchomości - powinien być nim każdy agent, prawda? Jak najbardziej! Doskonała znajomość rynku to podstawa zawodu pośrednika; bez tego trudno myśleć o utrzymaniu się w branży. Co więc wyróżnia najlepszych wśród ekspertów? Przede wszystkim umiejętność dostosowania się do zmieniających warunków; na rynku nieruchomości każdy rok przynosi nowe wyzwania, na które dobry agent powinien umieć odpowiedzieć. Ze względu na tę dynamikę zmian najlepsze agencje nieruchomości zapewniają swoim agentom dodatkowe wsparcie ze strony ekspertów z poszczególnych dziedzin, takich jak prawo czy marketing. Dzięki temu poziom obsługi klienta i transakcji w takich agencjach jest nieporównywalnie wyższy niż w przypadku biur, gdzie całość procesu spoczywa na barkach agenta nieruchomości.
Najlepsze agencje cały czas się rozwijają - odkrywają lokalne rynki, współpracują ze specjalistami z bliskich im branż (projektantami wnętrz, architektami, doradcami finansowymi, deweloperami) i wciąż szukają nowych rozwiązań, dzięki którym skomplikowane transakcje na rynku nieruchomości stają się dla klientów szybkie, przejrzyste i bezpieczne. Dobrą agencję poznamy po tym, jak radzi sobie ze zmianami.
Doskonałym przykładem takiej agencji jest homfi - biuro nieruchomości z oddziałami w całej Polsce, które po latach działania (z dużymi sukcesami) jako Nowodworski Estates zmieniło swoją markę - po to, by podkreślić swoją tożsamość jako nowoczesnej, nastawionej na ciągły rozwój agencji nieruchomości, a tym samym być bliżej swoich klientów. W przenośni i dosłownie, ponieważ homfi posiada biura nieruchomości nie tylko w Warszawie, ale także i w Gdańsku (https://www.homfi.com/biuro-nieruchomosci/gdansk), Krakowie oraz innych największych polskich miastach!
Wsłuchajmy się w opinie - one powiedzą nam wszystko!
Nie trzeba jednak nikomu tłumaczyć, że prawdopodobnie każda agencja nieruchomości będzie chciała przedstawić się jako najbardziej kompetentna i otwarta na klienta. Dlatego tak ważne jest aby przy wyborze biura, z którym nawiążemy współpracę, zwrócić uwagę na to, co mówią o nim jego byli i obecni klienci. Na szczęście w dzisiejszych czasach jest to prostsze niż kiedykolwiek - wystarczy przejrzeć profile społecznościowe agencji oraz opinie pod jej wizytówką Google a dowiemy się wszystkiego, czego potrzebujemy na temat jakości jej usług.
Pomocne będą także głosy ekspertów z branży nieruchomości - bo kto, jak nie oni, rozpozna wyróżniającą się agencję? Możemy więc zerknąć chociażby na listę laureatów największego konkursu agencji nieruchomości organizowanego przez Otodom - Lider Nieruchomości. Znajdziemy tam m.in. wspomniane już wcześniej homfi, dwukrotnie określone mianem najlepszego biura nieruchomości w Polsce - w 2019 i 2021 roku.









