sobota, 13 grudnia 2025 03:10
Reklama

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu e-commerce?

Pozycjonowanie sklepów e-commerce ma za zadanie poprawić ich pozycję w wyszukiwarce Google. Przekłada się to bezpośrednio na liczbę klientów korzystających z oferty danej firmy, a więc także jej zyski. Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
  • Źródło: Art. sponsorowany
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu e-commerce?

Co wpływa na cenę pozycjonowania sklepów internetowych?

Pozycjonowanie sklepów e-commerce jest bardzo złożonym procesem. Na cenę takiej usługi wpływa wiele elementów. Najważniejsze z nich to:

  • audyt SEO – analiza strony internetowej i wyszukiwanie kwestii wymagających poprawy,
  • optymalizacja serwisu – to działania, które mają za zadanie dopasować stronę internetową do aktualnych algorytmów wyszukiwarki; zakres prac zależy od aktualnej pozycji sklepu,
  • copywriting SEO – teksty zgodne z zasadami SEO są jedynymi z najważniejszych elementów procesu pozycjonowania; w wielu przypadkach treści trzeba przygotować od nowa,
  • link building – pozycjonowanie obejmuje tworzenie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego; w niektórych przypadkach link building już istnieje, ale wymaga poprawy,
  • zastosowane narzędzia – profesjonalne firmy pozycjonują strony internetowe z użyciem precyzyjnych narzędzi; programy te zapewniają wgląd w skuteczność wykonanych prac i wdrażanie ewentualnych poprawek.

Tańsze jest pozycjonowanie sklepu, na którym znajdują się już treści zgodne z wymaganiami algorytmów wyszukiwarek. Zakres prac zależy również od liczby zakładek i produktów oferowanych przez daną firmę.

Na cenę pozycjonowania sklepu wpływa również konkurencja w danej branży. Jeśli jest ona duża, uzyskanie jednego z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania okazuje się bardzo trudne. Cena pozycjonowania zmienia się również w zależności od liczby i stopnia skomplikowania fraz kluczowych, bieżącej sytuacji strony, historii witryny oraz struktury umowy SEO.

Więcej na temat czynników wpływających na koszt pozycjonowania sklepu e-commerce dowiesz się z tej strony: https://fabrykamarketingu.pl/pozycjonowanie-e-commerce/.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Cena usług pozycjonowania sklepu internetowego zawsze jest wyliczana indywidualnie. Specjaliści biorą pod uwagę aktualną sytuację witryny, zakres niezbędnych prac, platformę e-commerce, wymagania właściciela firmy, konkurencję na rynku czy liczbę produktów. Na tej podstawie powstaje umowa, obejmująca ustalenia pomiędzy przedsiębiorcą a specjalistami od SEO. Profesjonalne firmy oferują kompleksowe usługi. Zajmują się tworzeniem treści zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek, a także optymalizacją techniczną sklepu e-commerce.

Drobne działania mające na celu poprawić pozycję strony w wyszukiwarce Google mogą kosztować kilkaset złotych. Kompleksowe usługi, obejmujące stworzenie nowych treści, dostosowanie parametrów technicznych i monitorowanie sytuacji strony przez kolejne miesiące to koszt co najmniej kilku tysięcy złotych. Ostateczna cena zależy także od pozycji rynkowej firmy zajmującej się pozycjonowaniem.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama