Jaka powinna być etykieta?
Etykieta powinna być wyraźna i czytelna, w przeciwnym razie nie będzie odpowiednim źródłem informacji o produkcie. Wszelkie próby celowego obniżenia czytelności etykiety, aby ukryć szkodliwe składniki lub niskiej jakości skład tkaniny będą postrzegane jako manipulacja. W tym celu warto zadbać, aby zakupiona drukarka do etykiet produktów w sklepie, zapewniała wyraźny druk. Takie urządzenia znajdziesz na Cfsklep.pl, który w swoim asortymencie posiada produkty renomowanych producentów (https://cfsklep.pl/). Szczególnie wymagająca w tym zakresie jest branża spożywcza. Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Radu UE nr 1169/2011 z października 2011 roku etykieta produkty żywnościowego ma nawet prawnie określoną minimalną wielkość czcionki.
Podstawowe funkcje etykiet
Informacyjna
Funkcja informacyjna wynika z rosnącej świadomości klientów oraz ich zapotrzebowania na wiedzę, która pozwoli im podjąć przemyślaną decyzję zakupową. Ta funkcja w dużej mierze wynika z uwarunkowań prawnych. Na etykiecie produktu żywnościowego musi bowiem znaleźć się jego skład, data przydatności, kraj pochodzenia, producent oraz tabelka z wartością odżywczą. W przypadku odzieży, obuwia lub bielizny niezbędne jest podanie informacji na temat rozmiaru produktu oraz jego ceny. Szukanie tych informacji na metkach wewnętrznych jest dla wielu kupujących wyjątkowo frustrujące, dlatego prowadząc sklep stacjonarny, warto wyposażyć się w drukarkę (https://cfsklep.pl/pl/producer/Canon/62). To urządzenie pozwoli Ci wydrukować etykietę w dowolnym rozmiarze i poinformować klientów o cenie danego produktu.
Marketingowa
Kolejną funkcją, na której w szczególnie skupia się przedsiębiorstwo to funkcja marketingowa. Możliwości graficzne, jakie daje etykieta to szansa na wyróżnienie produktu na półce sklepowej. Przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę, jak istotna jest marka produktu. Na przykład kupując drukarkę do etykiet chętniej zaufasz sprawdzonej, renomowanej firmie, jaką jest Konica Minolta, niż mniej znanym producentom (https://cfsklep.pl/pl/producer/Konica-Minolta/32). To oczywiste, w końcu znana marka to gwarancja dobrej inwestycji i zadowalającej jakości.
Ochronna
Etykieta pełni także funkcję ochronną, wykonana z właściwego materiału może bowiem zminimalizować ryzyku uszkodzenia produktu lub jego zalania. W przypadku sprzedaży wysyłkowej właściwa etykieta samoprzylepna naklejona na pudełko, może informować o zawartych w nim artykułach szklanych lub materiałach skażonych w pojemniku, co wpływa na bezpieczeństwo zarówno samego produktu, jak i osób, które biorą udział w procesie jego obrotu.











Napisz komentarz
Komentarze