Właściciele nieruchomości zobowiązani są do:
1) uprzątnięcia błota, śniegu, lodu, chwastów i innych zanieczyszczeń z chodnika położonego wzdłuż nieruchomości, podwórzy, bram i przejść niezwłocznie po ich pojawieniu się,
2) gromadzenia uprzątniętego błota, śniegu i lodu przy krawędzi chodnika z jezdnią, w sposób umożliwiający swobodne i bezpieczne poruszanie się pieszych,
3) usunięcia śliskości na chodniku położonym wzdłuż nieruchomości niezwłocznie po jej pojawieniu się, poprzez odlodzenie i zabezpieczenie powierzchni celem umożliwienia bezpiecznego poruszania się pieszych (np. posypanie piaskiem),
4) właściciele nieruchomości nie są obowiązani do wykonywania obowiązków, o których mowa w ust. 1 pkt. 3, jeżeli na chodniku dopuszczony jest płatny postój lub parkowanie pojazdów;
5) usuwania zanieczyszczeń z powierzchni nieruchomości (podwórzy, bram, zieleńców, pomieszczeń i urządzeń przeznaczonych do wspólnego użytku, np. klatek schodowych, korytarzy, itp.)
Usuwanie sopli i nawisów śnieżnych:
Zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, to właściciel lub zarządca ma obowiązek zapewnienia bezpiecznego użytkowania obiektu. Dlatego też powinien zadbać o zrzucanie śniegu z dachu oraz zbijanie sopli. O nieprawidłowościach ujawnionych w tym zakresie w trakcie zimowych kontroli, strażnicy będą informować Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Zimowe obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości - tczewska straż miejska przypomina
Działania związane z akcją "Zima" koordynuje Zakład Usług Komunalnych. Za stan ulic odpowiada firma Bol-Trans. Z kolei chodniki, place i drogi rowerowe będące w zasobach miejskich odśnieża ZUK. Wszelkie uwagi można zgłaszać w siedzibie przy ul. Czatkowskiej 2e lub pod numerem tel. 58 531 64 66. Działa także całodobowy nr 505 839 863.
- strazmiejska.tczew.pl
- 25.01.2019 15:21 (aktualizacja 21.06.2023 10:43)

Data dodania:
25.01.2019 15:21
Reklama
Reklama










Napisz komentarz
Komentarze