poniedziałek, 6 maja 2024 02:46
Reklama
Reklama

Sklep: wymiana towaru to też... zwrot. Klientka z Tczewa: straciłam kilkadziesiąt złotych

Do redakcji GT zadzwoniła zdenerwowana mieszkanka, która pod koniec kwietnia kupiła buty w sklepie obuwniczym Viola przy ul. J. Dąbrowskiego. Po transakcji okazało się, że nie przyjmują zwrotów ani nie wymieniają na inne obuwie. Czy sklep ma do tego prawo?
Sklep: wymiana towaru to też... zwrot. Klientka z Tczewa: straciłam kilkadziesiąt złotych

Po wejściu do sklepu Czytelniczka nie rozglądała się, zainteresowała się jedynie tym po co przyszła. Po znalezieniu odpowiedniej pary, przymierzyła jednego buta, uznając, że skoro pierwszy pasuje, to drugi na pewno też. Niestety w domu obuwie okazało się niewygodne.

 

„Ja je tylko chciałam wymienić”

Kobieta wróciła do sklepu, ponieważ chciała wymienić zakup. Ekspedientka nie przyjęła butów tłumacząc, że sklep nie prowadzi wymiany, ponieważ w tym przypadku byłby to... zwrot. Dodatkowo tłumaczyła, że w sklepie jest wywieszona informacja, którą wystarczyło przeczytać i nie byłoby kłopotu.

- Przecież do sklepu chodzi się kupować, a nie czytać ogłoszeń. Poza tym ja je tylko przymierzyłam, nie miały śladów użytkowania. Kupiłam buty w sobotę, a w poniedziałek zaniosłam. Sprzedawczyni nie poinformowała mnie o braku wymiany, przez co jestem stratna kilkadziesiąt złotych.

Pracownicy sklepu odpierają zarzuty tłumacząc, że stosowne informacje wraz z podstawą prawną, są wywieszone w miejscach dobrze widocznych dla klientów.

- W naszym sklepie nie ma możliwości wymiany, a dokładnie zwrotu towaru. Według przepisów to jest zwrot, a nie wymiana, ponieważ towar ma inny kod kreskowy. Gdyby klientka chciała inny rozmiar, to wymienimy bez problemu. Poza tym informujemy klientów, że buty należy przymierzyć na spokojnie i zgodnie z nieformalną zasadą, powinno się to robić po południu, kiedy nogi są opuchnięte i zmęczone. Wówczas wyczuwamy wszelkie niedogodności i kupujemy odpowiedni rozmiar. Buty nas nie cisną i są lepiej dopasowane. Taka jest dobra praktyka – odpowiadają ekspedientki sklepu Viola. (...)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Gosc 25.05.2018 09:12
Tanie obuwie chinske .Tych butów nie mozna reklamowac bo nie ma gdzie ich wyslac to nie rylko sama idzie i naprawia dlatego nie przyjmuje zwrotow ani reklamacji jest w plecy kupuje od chinczyka buty bez mozliwosci zwrotu i bez reklamacji .obsluga zarabia grosze to ma ludzi w dup..e.

C. 21.05.2018 17:17
Czy Szanowni Redaktorzy nie mogą rozwiać wątpliwości klientki i wskazać właściwego miejsca na stronie UOKiK? Co ma na celu ten artykuł? Antyreklamę bez powodu? Ogarnijcie się tam. Klient nie ma ustawowego prawa do zwrotu, jeśli kupuję towar w lokalu przedsiębiorcy. I niech to do was wszystkich w końcu dotrze!

ja 21.05.2018 14:23
Taką kartkę niech szefostwo powiesi sobie w domu sa prawa klienta Omijać ten sklep szerokim łukiem to nie będzie problemu sam zbankrutuje .Chamstwo ,dziadostwo powinno się tępić

Ja 21.05.2018 17:02
Jakie prawa klienta? Zwroty to zwykła uprzejmość sklepu. W polskim prawie nie ma czegos takiego jak zwrot.

aszna11 21.05.2018 11:58
Zastanawia mnie fakt ze jesli buty kupuje sie popoludniu jak to pracownicy sugeruja to po co one sklep otwieraja o 10 rano? Smiechu warte.

memfis 21.05.2018 11:20
Osobiście sklep omijam łukiem.Miałam ten "zaszczyt"ze obuwie trzeba było reklamować.Mina pseudo sprzedawcy-bezcenna,zero kultury osobistej...dno.Po odbiorze reklamowanego obuwia,syn nosil może z 3dni i znowu to samo...Takie buble tam sprzedają...mądry Polak po szkodzie...lepiej dołożyć i kupić porządne.A czy przypadkiem na Mickiewicza to nie ten sam sklep?bo tam tez takie chadziajstwo można kupić...szkoda gadać...pieniądze w błoto wrzucone,a na miejscu sprzedajacych wstydzilabym się to g...o sprzedawać

Ona 21.05.2018 08:41
W tym sklepie sprzedają buty z wilki kosowskiej czyli chińszczyzna... Każdy ma prawo przyjść i zwrócić buty... A te kartki mogą sobie tak w domu porozwieszac a nie ludziom mówić że nie ma zwrotu... Nie polecam sklepu....

O 21.05.2018 16:53
W polskim prawie nie istnieje zwrot

Spr 21.05.2018 17:29
Klient nie ma ustawowego prawa do zwrotu, więc sklep nie zrobił niczego złego. Polecam się doszkolić w prawach konsumenta.

kitty 21.05.2018 18:32
Jakąś podstawa prawna czy prawo wyjęte z tyłka? Bo sklep nie ma obowiązku przyjmować żadnego zwrotu ani robić wymiany.

Afa 21.05.2018 07:22
Tez kupiwalam buty w rym sklepie i nigdy wiecej. Mina ekspedientki kiedy przynosi sie buty bezcenna. Chca ludziom wmówić że źle użytkują obuwie, np bylam z kozakami i twierdziła że zostały przemoczone no pewnie ze były przemoczone bo spadł śnieg ale przecież po to są kozaki żeby je zima nosić a nie do stania na półce. Tak samo kupilam buty na koturnue gdzie po JEEDNTM UBRANIU nie bylo na nim podeszwy !!!Radze ominąć ten sklep wielkim łukiem.

konsument 21.05.2018 07:15
Gatunek obuwia w tym sklepie jest beznadziejny.

Reklama