Do 12 stycznia mundurowi wspólnie z pracownikiem Wydziału Spraw Komunalnych i Inwestycji Urzędu Miejskiego w Tczewie skontrolowali 74 podmioty gospodarcze prowadzące działalność na terenie miasta. Podczas kontroli strażnicy nałożyli 10 mandatów karnych na właścicieli.
Kompetencje Straży Miejskiej do kontroli zawierania umów i płacenia rachunków za wywóz śmieci wynikają z uchwały rady gminy z 19.05.2016 r., która jest aktem prawa miejscowego. Uchwała taka wprowadza stosowny regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, który ustala szczegółowe zasady, zadania i obowiązki w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości znajdujących się w gminie.
"Właściciel nieruchomości czy placówki handlowo – usługowej nie może pozbyć się odpadów komunalnych i nieczystości w sposób inny niż w ustawie jest wskazany, to jest przez zawarcie umowy o świadczeniu usług (w zakresie odbierania odpadów komunalnych), zapłacenie za ich wykonanie i udokumentowanie tego przez okazanie umowy i dowodów płacenia za usługi. Oznacza to, że powinien przechowywać umowę i dowody zapłaty. Kolejne kontrole będą prowadzone sukcesywnie w kolejnych tygodniach" - czytamy na stronie internetowej tczewskiej staży miejskiej.
Reklama
Właściciele sklepów w Tczewie wyrzucają odpady nielegalnie! Posypały się mandaty
W styczniu Strażnicy Miejscy kontynuowali kontrole dotyczące posiadania przez właścicieli placówek handlowo – usługowych umów na wywóz nieczystości.
- 13.01.2017 07:33 (aktualizacja 15.08.2023 02:17)

Reklama







Napisz komentarz
Komentarze