Zakres robót I etapu remontu Mostu Tczewskiego obejmował przebudowę środkowej, zabytkowej części mostu -przęsła nr 3,4,5 wraz z częścią przęsła nr 6, kraty Lentza oraz kompleksowy remont filarów nr 3 i 4. Historyczną konstrukcję stalową poddano kompleksowej renowacji.
- Nawierzchnia jezdna została wymieniona na płytę ortotropową składającą się na jezdnię oraz nowe, poszerzone ciągi: pieszy i rowerowy znajdujące się po obu zewnętrznych stronach mostu – mówi Marcin Stolarski, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Tczewie. - Ponadto projekt zakładał wykonanie remontu obecnego wózka serwisowego, poruszającego się po górnej krawędzi konstrukcji mostu.
Koszt I etapu wyniósł ponad 29 mln zł: ponad 22 mln zł z rezerwy subwencji ogólnej państwa, 2 mln zł od marszałka województwa, 2,5 mln od miasta Tczew, 80 tys. zł od gminy Lichnowy.
Prace remontowe na historycznej części mostu przebiegły sprawnie, a przyspieszeniu jego odbioru o prawie 3 miesiące sprawiło, że starostwo mogło szybciej rozpocząć procedurę wnioskowania o dofinansowanie kolejnego etapu. (...)










Napisz komentarz
Komentarze