Wchodząc w nowy kontrakt, w grudniu 2014 r. Meteor zakupił siedem zupełnie nowych autobusów białoruskiego producenta MAZ, konkretnie modele MAZ 203 i 103. Były to autobusy trzydrzwiowe. Na koniec grudnia 2015 r. wskaźnik wieku autobusów wynosił 11,93 lat.
- Aby zadośćuczynić i dotrzywamać warunków Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wymieniliśmy kolejne trzy autobusy - mówi Marek Pieczewski, kierownik tczewskiego oddziału spółki Meteor. - Chodzi o to, by zmieścić się w średniej 12 lat dla taboru. Te trzy zakupione pojazdy to Solaris Urbino – rocznik 2004 r. (29 miejsc siedzących, 76 stojących, łącznie 105 pasażerów) w oraz MAZ i Neoplan – oba rocznik 2006. W sumie tabor Meteora w Tczewie liczy 30 autobusów, z których 25 jest w ruchu, a pięć w rezerwie.
W ub. roku było wiele głosów pasażerów odnośnie bezpieczeństwa, jakości informacji płynących z głośników czy przegrzanych latem pojazdów. Jak nas poinformowano w spółce, w każdym są zainstalowane cztery kamery monitoringu.
- Jeśli chodzi o informacje głosowe, to zastąpiliśmy nieprofesjonalne męskie głosy pracowników firmy odpowiedzialnej za system elekroniczny w autobusach – dodaje Marek Pieczewski. - Przeprowadziliśmy wewnętrzy casting i myslę, że ciepły, o miłej barwie głos kobiety jest zdecydowanie lepszy.
Niemniej jeszcze w ub. roku zdarzało się, że system szwankował i błędnie padała nazwa kolejnego przystanku.
- W kwestii awarii, to zima jak na razie nie zwala nas z nóg – wyjaśnia Marek Pieczewski.- Ale dbamy o to, by im zapobiegać. Jeśli chodzi o to czy jest ciepło w pojeździe, to są często indywidualne odczucia pasażerów. Nie sposób uniknąć zima wymiany powietrza przy otwieraniu drzwi na przystankach.












Napisz komentarz
Komentarze