Futurystycznego kształtu konstrukcje z niebieskimi dachami są – obok tunelu w ciągu ul. Pomorskiej – najbardziej charakterystycznym elementem węzła.
Negatywne uwagi jednak są
Kilka dni po oddaniu inwestycji do użytku prezydent Tczewa wyjaśniał, że do Urzędu Miejskiego nie wpłynęły żadne negatywne uwagi odnośnie ich funkcjonalności, a wiaty muszą mieć taką, a nie inną wysokość, ponieważ autobusy muszą swobodnie pod nie wjeżdżać. Takie opinie dotarły jednak do naszej redakcji, na problem zwracają też uwagę pasażerowie, z którymi rozmawialiśmy na miejscu. Na ostatniej sesji Rady Miasta sprawę poruszył radny Roman Kucharski, do którego zgłosiły się osoby z podobnymi uwagami, pytając prezydenta, czy istnieje możliwość przebudowy konstrukcji, które nie chronią – zwłaszcza duża wiata – przed bocznym deszczem i wiatrem.
Węzeł to nie poczekalnia
- Zastanawiamy się nad tym jak zrobić to do strony technicznej, tak by nie naruszyć konstrukcji wiaty i ciągłości projektu unijnego - wyjaśnił Mirosław Pobłocki. - Z drugiej strony pamiętajmy jednak, że węzeł nie jest poczekalnią. Nigdy nie był planowany w takiej roli, zwłaszcza że za chwilę zostanie otwarta galeria. Osoby, które przyjdą na dworzec znacząco przed odjazdem swojego autobusu, na pewno będą korzystały z bliskości galerii. Niemniej jednak, jeżeli uwagi mieszkańców będą się nadal pojawiać, mamy wstępnie przygotowany plan, w jaki sposób osłonić pasażerów przed skutkami bocznego wiatru i deszczu, tak aby było to spójne z wyglądem i estetyką węzła. Najprawdopodobniej będą to ścianki ze szkła, ale to też kwestia „wandaloodporności”. Szyby na dachach wiat mają grubość 12 mm, więc podejrzewam, że podobnej grubości szyby musiałyby być zamontowane jako osłony.
Wiaty na świeżo oddanym węźle zostaną przebudowane?
TCZEW. Tczewianie i przybysze spoza miasta przyzwyczają się do nowego węzła przed dworcem PKP. Najczęściej wskazywanym „minusem” inwestycji mają być zbyt wysokie wiaty przystankowe, które nie osłaniają przed wiejącymi z boku podmuchami wiatru czy zacinającymi opadami.
- Przemysław Zieliński
- 27.02.2012 00:00 (aktualizacja 25.06.2023 02:34)

Data dodania:
27.02.2012 00:00
Reklama
Reklama











Napisz komentarz
Komentarze