Na co dzień dziennikarz „Gazety Tczewskiej” - co tydzień wraz z redakcyjnymi kolegami dostarcza mieszkańcom powiatu tczewskiego kolejnych porcji najświeższych wiadomości lokalnych. Poza godzinami pracy jest od 12 lat redaktorem oficjalnej polskiej strony o serii gier, filmów, książek i komiksów Tomb Raider - laracroft.pl.
Seria ta traktuje o przygodach Lary Croft, żeńskiego odpowiednika Indiany Jonesa. Najnowsza część gry ukaże się w tym roku w listopadzie i w związku z tym producenci tytułu postanowili tego lata rozpocząć jego intensywną promocję. Nie ma ku temu lepszej okazji jak międzynarodowe targi E3, w czasie których dziennikarze i gracze z całego świata przybywają do Los Angeles, by choć chwilę spędzić w towarzystwie twórców swoich ulubionych tytułów.
Międzynarodowe spotkanie
W tym roku firmy Microsoft (dystrybutor gry) i Crystal Dynamics (producent gry) postanowili wyróżnić 11 osób - twórców największych stron o przygodach Lary Croft z całego świata i przyznać im status ambasadorów marki Tomb Raider – mówi Bartosz Listewnik. - Wszystkim ambasadorom opłacono przelot, zakwaterowanie, wyżywienie i koszt wstępu na targi. Zaproszono m.in. przedstawicieli Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Brazylii czy Rosji. W tym towarzystwie nie mogło zabraknąć ambasadora w Polski, a konkretnie z Tczewa. Wybrano moją skromną osobę, dzięki czemu miałem okazję zwiedzić Los Angeles w ciągu jednego tygodnia.

Najważniejszym punktem programu były targi E3, które odbywały się w dniach 16-18 czerwca. Jako uczestnik targów mogłem we wielkiej hali obejrzeć stoiska wielu twórców gier oraz zagrać w wersje demonstracyjne nadchodzących tytułów. Brałem także udział w monumentalnej konferencji prasowej Microsoftu, w czasie której zaprezentowano pierwsze grywalne sceny najnowszej gry Rise of the Tomb Raider. Na targach E3 otrzymałem plakietkę ze statusem VIP-a, dzięki czemu jako ambasador mogłem wejść do hali wcześniej niż inni dziennikarze. „Za zamkniętymi drzwiami” pokazano mi kolejne demo gry przeznaczone jedynie dla wybrańców. Popołudniami miałem okazję przeprowadzać wywiady z samymi twórcami gry z firmy Crystal Dynamics.
Wizyta w San Francisco
Na zakończenie pobytu w Kalifornii na ambasadorów czekała nie lada niespodzianka - polecieliśmy do San Francisco, gdzie znajduje się siedziba firmy Crystal Dynamics. Mogłem przejść się pomiędzy stanowiskami programistów, podejrzeć ich monitory, ale niestety jednocześnie musiałem podpisać klauzulę tajności, co oznacza, że nie mogę zdradzić tego, co konkretnie widziałem.

Tydzień pobytu w Los Angeles minął bardzo szybko, a poznani ludzie z całego świata na długo pozostaną w mojej pamięci. Z kolei w pamięci rzeczniczki prasowej Crystal Dynamics Meagan Marie zapadnie Tczew! Dlaczego? Tak się złożyło, że w trakcie targów E3 Meagan obchodziła urodziny, a ambasadorzy, w tym i ja, przygotowali dla niej niespodziankę, która miała podkreślić międzynarodowy charakter spotkania. Sprezentowaliśmy jej album, w którym zamiast zdjęć umieściliśmy pocztówki z rodzinnych miejscowości każdego z ambasadorów. Ode mnie otrzymała oczywiście piękną pocztówkę z Tczewa!













Napisz komentarz
Komentarze