piątek, 26 kwietnia 2024 13:36

Targi branżowe - jak się do nich przygotować ?

  • 24.06.2018 16:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Targi branżowe - jak się do nich przygotować ?

Targi branżowe to jedna z najlepszych możliwości na pokazanie się z dobrej strony oraz przyciągnięcie nowych klientów do firmy. Nasze skuteczna prezentacja musi być poprzedzona solidnymi przygotowaniami, aby w pełni wykorzystać możliwość, jaką dają targi. Przygotowanie się do wizyty na targach powinno rozpocząć się jeszcze długo przed terminem targów. Pierwszą czynnością, którą musimy wykonać to dokładne poznanie harmonogramu, miejsca oraz specyfiki targów. Im więcej dowiemy się na ten temat, tym lepsze rozwiązania będziemy mogli przygotować. Nietrafienie z ofertą bądź przegapienie możliwości zapisania się do panelu dyskusyjnego może skutecznie zapchać firmę w tłum, gdzie klienci nie będą mieli możliwości nas poznać. Jeśli dokładnie dowiemy się, jaka będzie forma targów trzeba zaplanować konkretne działania. Ustalenie wywiadu z organizatorem lub możliwość dodatkowej reklamy w postaci banerów na budynku targów również będą mile widziane. Ostatnim elementem przygotowywania się będzie mały wywiad branżowy. Warto przy tej okazji dowiedzieć się, czy będą tam obecni nasi najwięksi rywale z branży i co planują na nich pokazać. Z tak kompleksową wiedzą nie powinno nas nic zaskoczyć, a same targi powinny przebiegać po naszej myśli.


Stoisko

Stoisko wystawiennicze to największa możliwość na wróżenie się z tłumu i przyciągnięcie wzroku potencjalnych klientów. Aby skutecznie zaprezentować się na targach, trzeba wykorzystać do maksimum możliwości swojego miejsca. Pierwszym elementem, który jest widoczny z daleka to graficzna oprawa. Warto zadbać, aby była ona profesjonalna, wysokiej jakości oraz interesująca. Żywe kolory i ciekawe rozwieszenie banerów reklamowych powinno być skuteczne. Następną rzeczą, o której trzeba pomyśleć, jest solidna oferta naszej firmy. Jeśli klienci zwrócą uwagę na nasze stoisko, warto przedstawić im ciekawe rozwiązania. Pomogą w tym modele, katalogi, broszury lub gotowe produkty o ile istnieje możliwość wstawiania ich do swojego stoiska. Kolejną bardzo istotną kwestią są materiały i gadżety reklamowe, których nie może zabraknąć. Klient, który wraca do domu i nie będzie posiadał gadżetu przypominającego nasze stoisko, może zapomnieć o nas w gąszczu innych firm. Doskonale w tym wypadku sprawdzą się drobne upominki jak torby z logiem, długopisy, smycze oraz tradycyjne ulotki. Gustowna teczka na dokumenty wraz z ofertą firmy w środku również powinna spodobać się potencjalnym klientom.


Forma prezentacji

Forma prowadzenia stoiska jest równie ważna co oprawa graficzna i przygotowanie merytoryczne. Jeśli na stoisku będzie zajmowała się niekompetentna osoba, może przynieść więcej szkody niż pożytku. Warto w tym celu wybrać z firmy najlepszych pracowników oraz tych, którzy są najbardziej reprezentacyj. Ich wysiłki mogą wspierać hostessy. Na rynku istnieje wiele agencji, które umożliwiają wynajęcie takiej osoby. Będzie ona z uśmiechem rozdawała balony czy ulotki reklamowe. Duży ruch obok naszego stanowiska zadziała jak kula śniegowa i przyciągnie kolejnych klientów.

Autor: Ślęza

--- Artykuł sponsorowany ---