1. Sprawny marketing pomoże Ci pozyskać klienta
Profesjonalna kampania marketingowa opiera się na dobrze opracowanej strategii. Agencje marketingowe przygotowują wówczas analizę Twojego biznesu, mogą też tworzyć wizerunek grupy docelowej, a także profil potencjalnego klienta. Wszystko to jest niezbędne to tego, by nawiązać kontakt z odpowiednimi użytkownikami w sieci, którzy będą zainteresowani Twoimi produktami. Metod promocji biznesu w internecie jest wiele - możesz pozyskać nowych klientów przez pozycjonowanie swojej strony internetowej, wyprzedzając konkurencję w wynikach wyszukiwania Google. W zależności od branży możesz spróbować też zainteresować potencjalnych klientów przez publikację artykułów sponsorowanych na popularnych portalach, czy współpracę ze znanymi blogerami. Dobrym sposobem na reklamę w internecie są również reklamy Google, które charakteryzują się m.in. atrakcyjnymi możliwościami targetowania.
2. Funkcjonalna strona internetowa zachęci klientów do zakupów
Tworząc treści na swoją stronę internetową pamiętaj o tym, by były one odpowiednio skierowane do użytkownika. Content powinien informować potencjalnego klienta o ofercie Twojej firmy. Konieczne jest również, by był napisany prostym i poprawnym językiem korzyści. Dobra strona internetowa to taka, która szybko się ładuje, posiada przejrzyste menu i jest przyjazna dla oka. Tyczy się to również doboru czcionki i ogólnego layoutu strony, które lepiej pozostawić specjalistom. Nie oszczędzaj na grafiku i webmasterze, ponieważ dzięki nim stworzysz atrakcyjną wizytówkę swojej firmy w internecie. Pamiętaj również, aby aktualizować publikowane treści - po pierwsze dlatego, że Google lubi, aby informacje były bieżące, a po drugie tego właśnie oczekują potencjalni klienci. Jeżeli Twoja oferta lub cennik zmieniły się, musisz poinformować o tym na swojej stronie www. W przeciwnym razie wprowadzisz klientów w błąd, co na starcie ich zniechęci do skorzystania z Twoich usług. Jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego, musisz również pamiętać o prostym i funkcjonalnym koszyku.
3. Klarowna ścieżka zakupowa - funkcjonalny koszyk w sklepie internetowym
Będąc właścicielem sklepu internetowego, z pewnością wiesz, że większość konsumentów porzuca zakupy na ostatnim etapie, czyli koszyku. Unikniesz tego, korzystając ze sprawdzonych platform do prowadzenia sklepów internetowych, a także specjalistom od analityki internetowej. Zwróć uwagę na to, jak wygląda karta produktów w Twoim sklepie internetowym. Idealnie powinna ona mieć wysokiej jakości zdjęcia produktowe, opis techniczny i dodatkowy opis produktu. Nie warto “zaśmiecać” jej wieloma buttonami, gdyż tym jedynym i najważniejszym powinien być link “Kup”. Jak najmniejsza liczba kroków do pokonania od wejścia na stronę sklepu do finalnego złożenia zamówienia zwiększy szanse na to, że użytkownik faktycznie dokona zakupu w Twoim sklepie. Jeżeli to doświadczenie będzie dla niego przyjemne, z pewnością powróci i poleci Twoją witrynę znajomym.
4. Pozyskiwanie klienta to nie koniec
Zyskać klienta jednorazowo to niewielki sukces w porównaniu z posiadaniem zaufanej grupy konsumentów zadowolonych z Twoich usług. Przekłada się to na pozytywne opinie o Twojej firmie w internecie, a co za tym idzie - ciągły wzrost sprzedaży. Utrzymuj kontakt z klientami przez newsletter. Przy tworzeniu konta w Twoim sklepie internetowym lub podczas zamawiania usługi online możesz poprosić użytkownika na wyrażenie zgody do wykorzystania jego adresu e-mail do celów marketingowych. Oferując zniżki i informując o promocjach, możesz zachęcić klientów do ponownego dokonania zakupów, czy skorzystania z Twojej oferty. Jeżeli Twoja branża należy do niszy lub specjalizujesz się w konkretnej dziedzinie, możesz potraktować newsletter jako miejsce do dzielenia się z klientami poradami czy nowinkami ze świata Twojej branży. Wzmocni to zaufanie i wzbudzi sympatię użytkowników w stosunku do Twojej firmy. Podobnie jest z prowadzeniem profili społecznościowych, np. na Facebooku, czy Instagramie. Jeżeli wiesz, że osoby korzystające z Twoich usług chętnie korzystają z tych mediów społecznościowych, to masz duże pole do popisu. Możesz wchodzić w interakcje z użytkownikami, robić konkursy, odpowiadać na komentarze i wiadomości. Dzięki temu na dłużej pozostaniesz w pamięci klientów i z pewnością zyskasz grono nowych.
5. Oferuj tylko najlepsze produkty i usługi
Pamiętaj, że dzięki marketingowi i reklamie zdobędziesz nowych klientów, ale nie utrzymasz ich na długo, oferując im marny produkt. Nie pozbędziesz się wówczas negatywnych opinii rozczarowanych konsumentów w internecie i tzw. poczcie pantoflowej. Czasami wystarczy indywidualne podejście do klienta, wysokiej jakości produkt lub usługa, oraz przyjazna obsługa, by osiągnąć wysoką pozycję na rynku. Sukces wymaga ciągłej pracy i udoskonalania swojego biznesu. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoi klienci z chęcią do Ciebie wracali, musisz zaoferować im produkt, który wyróżni się swoją jakością na tle konkurencji.











Napisz komentarz
Komentarze