czwartek, 28 marca 2024 20:37

Pozycjonowanie stron – dlaczego warto się pozycjonować?

Wraz z rozrastającą się z prędkością światła siecią koneksji internetowych, gdzie stykają się interesy i potrzeby firm oraz ich klientów, bycie widocznym staje się kluczem do sukcesu i przetrwania na rynku.
  • 16.12.2020 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie stron – dlaczego warto się pozycjonować?

 

Badania Google pokazują, że osoby wyszukujące treści chcą to zrobić jak najszybciej i jak najbardziej efektywnie. Algorytmy wyszukiwarek pracują na pełnych obrotach, aby zapewnić jak najdokładniejsze wyniki. Użytkownicy Google prawie nigdy nie zaglądają na drugą stronę wyników wyszukiwania, gdyż odpowiedź na nurtujące ich pytania znajdują wśród pierwszych kilku wyświetlanych linków. Jakie ma to konsekwencje dla Twojego biznesu czy działalności? Otóż im dalej przedsiębiorstwo pojawi się w odpowiedzi na zapytania, tym mniejsza szansa na przyciągnięcie do siebie nowych klientów. Widoczność w sieci staje się kwestią "być, albo nie być" dla coraz większej liczby firm.

Dlaczego pozycjonowanie strony jest tak ważne?

Wyróżnienie się spośród konkurencji już dawno przestało polegać wyłącznie na doskonałym produkcie i świetnej obsłudze klienta. Oczywiście, marketing szeptany dalej stanowi niezwykle skuteczną metodę, lecz jednocześnie pozostaje on dopiero kolejnym krokiem do sukcesu. Fundamentem procesu zdobywania nowych klientów jest obecnie efektywne przekazanie informacji o tym, czym dana firma się zajmuje. Nawet doskonała oferta i pełne poświęcenie w spełnianiu potrzeb użytkowników na nic się nie zda, jeśli klienci nie dowiedzą się o istnieniu przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie strony jest właśnie takim fundamentem sprawnej machiny marketingowej. Celem nadrzędnym staje się stworzenie contentu wykorzystującego słowa kluczowe, aby link do strony firmowej pojawił się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie pozycjonowanie strony to potężne narzędzie, pozwalające przyciągnąć uwagę tysięcy klientów.

Jak powinna wyglądać skuteczna strategia na pozycjonowanie strony?

Cały proces pozycjonowania należy szczegółowo zaplanować, aby już na etapie tworzenia strategii wyznaczyć kierunek działań i wypracować mierzalne cele. Pierwszym etapem powinien być audyt SEO, analizujący zawartość witryny firmowej pod kątem zgodności z wytycznymi algorytmów wyszukiwarek. Modyfikacja i tworzenie treści uwzględniających słowa kluczowe sprawia, że pozycjonowanie strony nabiera realnego kształtu. Nie da się pominąć znaczenia nadzoru nad każdym etapem projektu. Szczegółowa analiza i raporty określające skuteczność obranej strategii pozwalają na ścisłe trzymanie się planu oraz dokonanie korekty tam, gdzie jest ona wymagana. Ważna jest również pomoc doradców po zakończeniu projektu, kiedy to firma może potrzebować dodatkowego wsparcia np. na skutek zwiększenia zakresu oferty lub zmiany sytuacji rynkowej.

Pozycjonowanie strony to zadanie o dużym stopniu złożoności. Specjaliści Artefakt prowadzą firmę klienta przez cały proces, od etapu projektowego, poprzez realizację planu. Wiedza i doświadczenie Artefakt stanowi gwarancję sukcesu i mierzalne zwiększenie ruchu na stronie klienta. W celu uzyskania bezpłatnej wyceny i analizy zakresu koniecznych działań można uda się na artefakt.pl. Oferta Artefakt to kompletny pakiet z zakres pozycjonowania, gwarantujący doskonałe wyniki.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera