piątek, 29 marca 2024 02:59
Reklama
Reklama

Burmistrz Malborka odpowiada na pytania dotyczące Aussie Development. Firma zatrudniła tczewskich przedsiębiorców i nie wypłaciła należności...

O sprawie pisaliśmy pod konie czerwca także w „Gazecie Malborskiej”, gdzie ukazał się artykuł „Malbork zlecił wykonanie inwestycji nierzetelnej firmie”. Sprawa dotyczyła m.in. braku wywiązania się z podstawowych obowiązków firmy wobec podwykonawców. Tytułowa nierzetelna firma wykonywała prace na zlecenie Urzędu Miasta Malborka.
Burmistrz Malborka odpowiada na pytania dotyczące Aussie Development. Firma zatrudniła tczewskich przedsiębiorców i nie wypłaciła należności...

Autor: pixabay

Przypomnijmy. Od ponad 2 lat biuro detektywistyczne MGC Monika Guz oraz dziennikarz śledczy Rafał Orłowski prowadzą skomplikowaną, wielowątkową sprawę, w której poszkodowanych jest wielu właścicieli firm budowlanych, którzy wykonywali zlecenia na rzecz Aussie Development Sp. z o.o. Obecnie udało się im ustalić, że łączne straty wszystkich ustalonych, poszkodowanych firm wynoszą aż 382 tys. zł. Udało nam się porozmawiać z 4 oszukanymi podwykonawcami. Dwóch z nich to tczewscy przedsiębiorcy.

Jak mówili nasi rozmówcy, zgodzili się na współpracę z Aussie Development, ponieważ firma za każdym razem powoływała się na zlecone zadania przez Urząd Miejski w Malborku.

 

Dltego też Radny Adam Ilarz, powołując się na nasz artykuł złożył interpelację w celu otrzymania dodatkowych wyjaśnień następującej treści:

 

Szanowny Panie Burmistrzu! W związku z artykułem Pana Wawrzyńca Mocnego zamieszczonym pt. „Malbork zlecił wykonanie inwestycji nierzetelnej firmie” w „Gazecie Malborskiej” z dnia 23.06.2021 r. proszę o odpowiedź na następujące pytania:

 

1) Jakie prace wykonywała w/w firma dla Urzędu Miasta Malborka?

2) W jakim trybie wyłoniono tę firmę jako wykonawcę?

3) Czy UMM wywiązał się z wszelkich zobowiązań umownych względem w/w firmy?

4) Czy do UMM zgłaszali się poszkodowani przez tę firmę przedsiębiorcy? Jeśli tak, to jakie działania zostały podjęte w celu udzielenia im pomocy?”

Oto otrzymana odpowiedź burmistrza: „W odpowiedzi na międzysesyjną interpelację zgłoszoną w dniu 29 czerwca 2021 roku dotyczącą artykułu w „Gazecie Malborskiej" uprzejmie informuję, że podstawowym trybem udzielenia zamówienia jest przewidziany Prawem Zamówień Publicznych przetarg nieograniczony. W tym też trybie został wyłoniony wykonawca Sali Gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 3, który miał zrealizować to zadanie do końca sierpnia 2018 roku. W trakcie realizacji prac doszło do poważnych opóźnień i wielokrotnych zajęć komorniczych. Wykonawca nie wywiązywał się również z obowiązku zapłaty podwykonawcom. Mając na uwadze solidarną odpowiedzialność Zamawiającego i Wykonawcy względem podwykonawców Urząd Miasta do momentu odstąpienia od umowy dokonywał płatności bezpośrednich na rzecz zgłoszonych i zaakceptowanych podwykonawców.

Za podwykonawców, którzy nie zostali zgłoszeni Urząd nie ponosi odpowiedzialności.

W sierpniu 2018 roku odstąpiono od umowy i odzyskano zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Następnie dokonano inwentaryzacji rzeczowo - finansowej i rozpisano przetarg na dokończenie budowy. Od momentu zerwania umowy do dzisiaj zgłaszali się podwykonawcy, którzy byli zaakceptowani. W drodze ugody sądowej lub porozumienia firmy te odzyskały swoje wynagrodzenie.”

 

(tomm)

*Na podstawie felietonu radnego Rady Miejskiej w Malborku – Adama Ilarza


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama