piątek, 19 kwietnia 2024 00:18
Reklama

„Mój Prąd”- złóż wniosek

Już ponad 100 tysięcy osób złożyło wnioski o dofinansowanie w ramach programu „Mój prąd”. To program finansowania mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV), czyli miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej). Nadal można składać wnioski przez Internet.
  • Źródło: PUW Gdańsk
„Mój Prąd”- złóż wniosek

Bez napięcia
5 tysięcy zł - nawet na takie dofinansowanie mogą liczyć ci, którzy wezmą udział w programie. Oferowane dofinansowanie - w formie dotacji - pokrywa do 50% kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji. Wnioski można składać przez Internet – wystarczy mieć profil zaufany.

Chcesz otrzymać dofinansowanie?
Krok 1: Kup i zamontuj mikroinstalację fotowoltaiczną.
Krok 2: Poczekaj na instalację przez zakład energetyczny licznika dwukierunkowego.
Ważne! Instalacja nie może być przyłączona przed 23 lipca 2019 r.
Krok 3: Podpisz umowę dwustronną z dystrybutorem energii o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci elektrycznej.
Krok 4: Złóż przez Internet wniosek o dofinansowanie

Działaj na GOV.pl
Aby złożenie wniosku poszło gładko, warto wcześniej przygotować elektroniczne wersje odpowiednich dokumentów:
•    kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
•    dowodu zapłaty faktury/oświadczenia o dokonanej wpłacie,
•    zaświadczenia Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano,
•    oświadczenia o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).
Gdy wszystkie dokumenty są już przygotowane, można przechodzić do działania. E-usługę Skorzystaj z programu „Mój prąd” znajdziecie na portalu www.gov.pl. Aby trafić do niej najszybciej, warto skorzystać z wyszukiwarki.

Będąc na stronie e-usługi, postępujcie według tych wskazówek:
1.    Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
2.    Zaloguj się (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
3.    Wypełniej wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji.
4.    Dołącz wymagane załączniki.
5.    Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
6.    Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami.
7.    Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę na koncie Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail.

WAŻNE! Po wysłaniu wniosku nie można go edytować, ani podmieniać w nim załączników.

W ostatnim czasie do e-usługi dodaliśmy jeszcze jedno udogodnienie – możliwość złożenia wniosku przez pełnomocnika.
Jeśli chcecie skorzystać z tej możliwości, wzór pełnomocnictwa znajdziecie na stronie mojprad.gov.pl. Jego skan dołączcie do elektronicznego wniosku.

Nie tylko dla siebie
Udział w programie „Mój prąd” to nie tylko możliwość otrzymania dofinansowania, ale przede wszystkim ważny krok w stronę poprawy jakości powietrza, którym oddychamy.
Do tej pory, dzięki programowi, zredukowaliśmy już emisję dwutlenku węgla o 234 086 400 kg/rok!
Czekamy na kolejne wnioski. Do rozdysponowania nadal jest ponad 740 milionów złotych.

Więcej informacji na mojprad.gov.pl

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama