środa, 24 kwietnia 2024 06:08
Reklama

Co dalej z rowerem metropolitarnym?

W sprawie systemu Mevo, a właściwie jego zawieszenia, w Gdańsku wciąż odbywają się spotkania z przedstawicielami poszczególnych gmin. Trwa dialog techniczny pomiędzy administratorami systemu z poszczególnych gmin a wykonawcami potencjalnie zainteresowanymi operowaniem i rozwojem systemu w przyszłości.
Co dalej z rowerem metropolitarnym?

Autor: W. Mocny

Obecnie w dyspozycji Mevo są 1224 rowery elektryczne, pochodzące z pierwszej transzy zakupu.
- Nowy operator będzie musiał rozwiązać kilka problemów – mówi Grzegorza Pawlikowski, zajmujący się systemem Mevo z ramienia Urzędu Miejskiego w Tczewie. - W jaki sposób bazą Mevo będzie chciał zarządzać; jak ładować baterię rowerowe, jak serwisować rowery? Sugerujemy pewne rozwiązania np. serwisowanie jednośladów w poszczególnych miejscowościach. Przewidujmy, że tego typu dialog będzie trwał ok. 6 tygodni.

Od chwili, gdy odstąpiono od umowy z Nextbike, zgłosiło się wiele firm zainteresowanych ponownym uruchomieniem Mevo, jednak realną liczbę zainteresowanych poznamy dopiero po ogłoszeniu przetargu. W dialogu przed uruchomieniem Mevo udział wzięło 10 firm obsługujących systemy w Europie i Azji, a oferty złożyły trzy.
W obecnym trybie ma została wyłoniony Operator Zewnętrzny, który będzie zobowiązany dostarczyć flotę rowerów, zaplecze techniczne lub zaimplementować rozwiązania teleinformatyczne, jak również zapewnić obsługę Systemu Roweru Metropolitalnego w okresie funkcjonowania projektu.

(...)

Obecnie w sprawie roweru metropolitalnego każde rozwiązanie jest analizowane.


Podziel się
Oceń

Reklama