piątek, 29 marca 2024 00:29
Reklama
Reklama

Niezbędnik raczkującego biznesu e-commerce. Przenieś swoją firmę na wyższy poziom dzięki pozycjonowaniu w Google

Rozkręcenie własnego sklepu internetowego to bardzo interesujący pomysł na biznes. Zapotrzebowanie na różnego rodzaju towary systematycznie rośnie – jak pokazują dane statystyczne, Polacy z roku na rok przeznaczają coraz wyższe sumy na zakupy. A już ponad 93% z nich przynajmniej raz zamówiła coś w sieci. W sektorze e-commerce wciąż tkwi ogromny potencjał biznesowy, a wskazówki ekspertów z agencji AFTERWEB pomogą go uwolnić.
Niezbędnik raczkującego biznesu e-commerce. Przenieś swoją firmę na wyższy poziom dzięki pozycjonowaniu w Google

To wyniki z wyszukiwarki decydują o tym, który e-sklep przyciągnie największą liczbę klientów

Kluczem do sukcesu w internecie jest poznanie i zrozumienie zachowań użytkowników. Ten, komu uda się spełnić oczekiwania konsumentów, może liczyć ich lojalność – a w efekcie stałe przychody. Jaką rolę w tym wszystkim odgrywa pozycjonowanie sklepu w Google? Zasada jest prosta: im wyżej znajduje się strona Twojego sklepu w wyszukiwarce, tym więcej osób ją odwiedza. Z kolei wzmożone zainteresowanie potencjalnych klientów przynosi coraz lepszą sprzedaż. Oczywiście pod warunkiem, że odbiorcy uznają ofertę za wystarczająco atrakcyjną. Warto zauważyć, że ceny to tylko jeden z czynników decydujących o tym, gdzie internauci robią zakupy. Liczy się również komfort: łatwość w znajdywaniu potrzebnych produktów i informacji, dostępne sposoby dostawy i płatności, możliwość przekazania swojej opinii innym... A jak zauważają specjaliści z AFTERWEB, wyszukiwarka Google premiuje te witryny, które zapewniają użytkownikom maksymalną wygodę i odpowiadają ich potrzebom.

Profesjonalne pozycjonowanie dla e-commerce sprawi, że konsumentom łatwiej będzie podjąć decyzję

O optymalizowaniu user experience należy myśleć już na etapie projektowania serwisu. Im wcześniej wdroży się zestaw koniecznych rozwiązań, tym mniej czasu i pracy pochłoną późniejsze poprawki. Rzecz jasna wytyczne Google, które trzeba spełnić aby pozycjonowanie przynosiło pożądane efekty, prędzej czy później ulegną zmianie. Czy to znaczy, że cały wcześniejszy wysiłek pójdzie na marne? Nie, jeżeli sklep internetowy zostanie do tego właściwie przygotowany. Doskonałymi przykładami takiego działania będzie rozbicie struktury produktów na dużą ilość wąskich kategorii oraz stosowanie jak najszerszego wachlarza fraz kluczowych w opisach. Przyda się także blog, z wartościowymi ciekawostkami z branży. Warto zainteresować się także pozycjonowaniem lokalnym: internauci często dodają swoje miejsce zamieszkania – na przykład księgarnia Warszawa albo części samochodowe Opole  – do wyszukiwanej frazy, żeby znaleźć sklepy ze swojego regionu. Choćby po to, aby mieć zagwarantowaną możliwość odbioru osobistego oraz zapłaty za pobraniem.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama