czwartek, 28 marca 2024 19:27
Reklama
Reklama

Zamrożona gotówka na 29 tys. kart miejskich

TCZEW Od momentu wyprowadzenia na ulice Tczewa autobusów nowego przewoźnika „Gryfa”, a więc od 1 lipca, pasażerom nie przelano jeszcze kwot z poprzednich kart, które egzekwował „Meteor”. Okazuje się, że do bieżącego wydania Gazety Tczewskiej kwoty tkwią jeszcze na kontach „starych kart” miejskich. Według Zakładu Usług Komunalnych w Tczewie kwota do odzyskania przez mieszkańców jest całkiem spora i może wynieść ok. 300 tys. zł. Czy błąd leży po stronie technicznej? Na razie sugeruje to jedynie firma „Meteor”, która nie potwierdza także, że o taką kwotę chodzi.
Zamrożona gotówka na 29 tys. kart miejskich
Tysiące pasażerów, którzy z nowym przetargiem wygranym przez przewoźnika „Gryf”, zostali jego klientami, od 1 lipca nie może korzystać ze środków zgromadzonych na kartach w poprzednim systemie.

Autor: For. W. Mocny

Otrzymaliśmy jakiś czas temu e-mail od klientki tczewskich firm autobusowych. Czytelniczka podpisana, jako Anna pragnęła zachować anonimowość. Sprawa jednak zrobiła się głośna, a jej sygnał nie był jedyny, dlatego postanowiliśmy zająć się tematem.

- Od dziś miało ruszyć przeniesienie środków w związku z nowym przewoźnikiem. Odmówiono mi dziś przeniesienia środków ze „starej” karty miejskiej na nową – alarmowała autorka e-maila, dawniej również pasażerka Meteora. - Powiedzieli, że może w sierpniu lub wrześniu to nastąpi. To jakaś kpina.

Nierozwiązany problem

Teraz problem jakby się nasilił. Na temat kłopotów z odzyskaniem pieniędzy ze starych kart otrzymujemy telefony. Niezadowoleni pasażerowie mówią nam też o tym osobiście. Każdy dziwi się - skąd te opóźnienia?

(...)

Kiedy pasażerowie otrzymają pieniądze?

Jeden z pierwszych komunikatów ZUK – Miejskiego Zarządu Dróg w Tczewie w tej sprawie brzmiał:

- Informuje, że z powodu przedłużającej się procedury rozliczania poprzedniego przewoźnika komunikacji miejskiej (firma Meteor), przeładowanie środków, które pozostały na starych kartach miejskich na nowe nastąpi w połowie sierpnia br. Urzędnicy uspakajają jednak, że zwrot nastąpi szybciej.

(...)

Problemy techniczne

Poprzedni przewoźnik, na którego teraz sypią się gromy widzi jednak sprawę trochę inaczej.

Prezes zarządu Meteora Ireneusz Kozioł tłumaczy zawirowania i opóźnienia z przelewaniem środków z kart kłopotami z systemem, obsługującym karty. Kategorycznie zaprzeczył, by miało to związek z problemami finansowymi firmy.

- Opóźnienia są spowodowane niezgodnością środków w systemie – tłumaczy prezes Ireneusz Kozioł. - Na sam koniec naszej działalności wystąpiły pewne nieprawidłowości w działaniu systemu i to musieliśmy sprawdzić.

(...)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Pasazerka 01.08.2019 10:41
Prosze pisac wezwania do zwrotu nie wykorzystanych srodkow z kart miejskich do spolki miejskiej bowiem ona odpowiada za stan finansowy.jednym slowem jest to zlodziejstwo i trzeba z tym walczyc.Co klienta obchodzi system rozliczania sie miedzy firmami.trzeba pisac i powolywac sie na prawo konsumenckie .Co to za przestepcze dzialanie zwodzenie klienta od terminu do terminu.

Tczew 01.08.2019 09:12
To w końcu można już przelać środki z starej karty na nową czy jeszcze nie można tego zrobić?? Czysty cyrk z tymi kartami jest. Ze względu na błędy powinniśmy za darmo jeździć bo to nie z naszej winy te wszystkie zawirowania... Może wtedy nauczyliby się aby normalnie wszystko przygotować na czas.

Reklama