czwartek, 28 marca 2024 15:29
Reklama
Reklama

System rowerów MEVO nie przeszedł odbioru. Nie wiadomo, kiedy zostanie uruchomiony

Rozruch testowy Systemu MEVO zakończył się brakiem odbioru przez zamawiającego, Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot. Niezgodna z przedmiotem zamówienia jest aplikacja, system naliczania opłat, sposób działania GPS-u, czy system nadzoru, co nie pozwala na odbiór wartego ponad 40 milionów złotych Systemu Roweru Metropolitalnego.
System rowerów MEVO nie przeszedł odbioru. Nie wiadomo, kiedy zostanie uruchomiony

Autor: (tt)

- MEVO to bardzo nowoczesny, a zrazem największy w Europie system publicznych rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby dostarczone rozwiązania nie zawierały błędów, które mogą narazić mieszkańców na niski komfort jego użytkowania – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot.

Testy prowadzone przez pracowników Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot oraz urzędników partnerskich gmin nie potwierdziły gotowości wykonawcy do uruchomienia systemu. Problemem okazała się m.in. aplikacja, która jest jednym z trzech sposobów wypożyczeń rowerów. Nie pokazuje ona prawidłowego przypisania rowerów do stacji, czy wykorzystanych minut w ramach abonamentów. Związane jest to m.in. z błędnie działającym oprogramowaniem GPS. Mimo tego, że wykonawca poprawił wiele usterek w tym zakresie, nie funkcjonuje ono nadal na wymaganym poziomie. Z punktu widzenia użytkownika ważny jest także system naliczania i rozliczania opłat, który nieprawidłowo działał w zakresie opłat dodatkowych np. za pozostawienie roweru w strefie niedozwolonej. Zamawiający wniósł także wiele uwag do systemu nadzoru, który służy do rozliczania wykonawcy z umowy m.in. z relokacji rowerów, reakcji na usterki czy zapewnienia odpowiedniej liczby rowerów w systemie.

Kolejny rozruch testowy będzie możliwy po ponownym zgłoszeniu przez Wykonawcę, spółkę NB Tricity, gotowości do uruchomienia I etapu. Co ważne, opóźnienie w uruchomieniu Systemu nie ma wpływu na uruchomienie II etapu, planowanego na 1 marca 2019.

Projekt „Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17.218.259 zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
on 18.01.2019 10:34
Tczewscy urzednicy powinni sie uczyc o przetargach z trojmiasta u nas np meteor gdanska itp itd

Stan 17.01.2019 19:48
Przecież te pałąki wyglądają jak klasyczna wydmuszka do wydymania na 40mln. PLN zamawiającego, i to na jego własne życzenie. Ja rozumiem, że taki dziwaczny rower zniechęca do kradzieży, bo co z nim zrobić, ale żeby zamawiający nie chciała absolutnie żadnych klasycznych zabezpieczeń ? Przecież te logiczne to było do przewidzenia że się nie sprawdzą. A jak rozwiązane kwestię płatności ? Użytkownik zapłaci za dłuższy czas jak się rower nie będzie chciał zlokalizować tam gdzie powinien ? A jak rower straci widoczność w sieci bo się najzwyczajniej w świecie rozładuje, to będzie tylko opłata za przekroczenie czasu czy również zarzut kradzieży ? Właśnie, a jak rozwiązano kwestię ładowania tych rowerów które rzekomo mają mieć elektrycznie wspomaganie ? Indukcyjnie przez te pałąki, czy może ZUK będzie wieczorem jeździł Starem, ładował rowery na pakę, zawoził do bazy na ładowanie i rano rozwoził, oczywiście już po tym jak większość niedoszłych użytkowników będzie chciało skorzystać ?

Michał 17.01.2019 17:24
I tak jest zima. Do wiosny jeszcze trochę czasu.

Szok 17.01.2019 17:17
"System rowerów MEVO nie przeszedł odbioru." Nie przeszedl czego ?

Reklama