O!PLA Ogólnopolski Festiwal Animacji "Teraz dzieci mają głos!" /kategoria przedszkolna
Tczew znalazł się po raz kolejny na trasie Ogólnopolskiego Festiwalu Animacji O!PLA.
W dniach 24 i 25 marca 2020r. serdecznie zapraszamy na kolejne odsłony Festiwalu, tym razem pokażemy filmy dla przedszkolaków oraz dzieci z początkowych klas szkoły podstawowej. Wszyscy młodzi widzowie będą oceniać obejrzane filmy, żeby spośród nich wybrać swoich faworytów. Jedynymi Jurorami w konkursie o statuetki Złotych, Srebrnych i Brązowych Tobołków Koziołka Matołka będą sami widzowie biorący udział w projekcjach w całej Polsce.
Zapraszamy!
Konkurs Teraz dzieci mają głos!
Kategoria przedszkolna – im. Leszka Gałysza
W ramach Festiwalu pokażemy następujące filmy:
- Agatka II: AGATKA I BRELOCZEK (2019, 10:00), Szymon Adamski | Serafiński Studio
- Bella w brzuszku (2019, 06:00), Jacek Rokosz | ANIMOON/Letko
- Buźka i Dzióbek: Grzybobranie (2019. 5:00), Maciej Pestka | Mapepi Animacje
- Kicia Kocia: Kicia Kocia poznaje strażaka (2019, 07:00), Marta Stróżycka | EGoFILM
- Sloth down (2019, 03:11), Olga Przytuła | PJATK WARSZAWA
- Przytul mnie. Maraton (2019, 06:02), Tomek Miazga, Klaudia Robat/Javvie | ANIMOON/Animex/Pigeon
- Stefek Burczymucha (2019, 01:45), Łukasz Zdanowski | Artcore Studio
- Wiking Tappi: Kiepski poranek Olbrzyma Grzmocicha (2018, 11:00), Łukasz Kacprowicz | EGoFILM, Paris+Hendzel CO., Studio PRL, TVP S.A.
- Krecia robota (2019, 2:35), Magdalena Pilecka / Maria Holka | Blesz
- Żubr Pompki 2: Dzięcioł (2019, 07:00), Maciej Kur | EGoFILM
Opisy filmów:
Agatka II: Agatka i breloczek (2019, 10:00), Szymon Adamski | Serafiński Studio
W piórniku dochodzi do kłótni o piłkę między flamastrami a kredkami i Piłkarzem-breloczkiem. Agatka z Cyrylem muszą interweniować. Wraz z mieszkańcami piórnika organizują mecz piłki nożnej. Rywalizacja jest zacięta a wynik zaskakujący.
Szymon Adamski (1983) - reżyser, autor zdjęć, animator filmów dla dzieci.W warszawskim Studiu Miniatur Filmowych brał udział w realizacji serii dla dzieci: „HIP-HIP & Hurra”, „Mami Fatale”, „Basia”. Jako reżyser i animator współpracował przy produkcji serii „Wierszyki domowe”.
SERIAL AGATKA ZDOBYŁ BRĄZOWY TOBOŁEK O!PLA 2016 ZA ODCINEK AGATKA I MYDŁO (2015) W REŻYSERII ANDRZEJA KUKUŁY.
Bella w brzuszku (2019, 06:00), Jacek Rokosz | ANIMOON/Letko
Serial opowiada o szczególnej więzi, jaka łączy rodzeństwo. Bella mieszka w brzuchu mamy. Benio już dawno z niego wyszedł. Mimo to doskonale się dogadują. Dziewczynka słyszy każde słowo swojego brata. Z kolei Benio, przykładając ucho do brzucha mamy, potrafi wyobrazić sobie, co w danym momencie robi jego siostra. Co więcej, każda narysowana przez niego palcem na brzuchu mamy rzecz pojawia się obok Belli. W ten sposób rodzeństwo jest w stanie powiedzieć sobie wszystko na szczęście, bo tematów do rozmów mają bez liku.
Jacek Rokosz - twórca filmów animowanych. Współautor efektów specjalnych do nagrodzonego Oscarem fimu „Piotruś i Wilk”. Jako reżyser współpracujący brał udział w pracach przy filmie „Świteź”. Inicjator i organizator filmowego wydarzenia „Najgorsze filmy świata” (odbywającego się w ramach festiwali: Transatlantyk 2010-2013, FKK Katowice 2002-2014 oraz w Kinie Muranów 2009-2014). Od 2010 roku jest wykładowcą i dziekanem w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. W 2019 roku wyreżyserował odcinek pilotowy serialu „Bella w brzuszku”, który trafi do produkcji w 2020 roku.
Buźka i Dzióbek: Grzybobranie (2019, 05:00), Maciej Pestka | Mapepi Animacje
Buźka i Dzióbek jadą na grzyby, Dzióbek rysuje napotkane grzyby a Buźka zbiera tylko te jadalne. Przez nieuwagę Dzióbek gubi sie w ciemnym lesie, na szczęście z kłopotów ratuje go niespodziewanie mały mieszkaniec lasu.
Maciej Pestka – rocznik 1970 urodzony w Gdańsku, studiował architekturę na Politechnice Gdańskiej, miłośnik animacji od zawsze. Mieszka i pracuje w Gdyni. Animacje realizuje w technice 3D. Jest pomysłodawcą i współtwórcą powstającego serialu dla dzieci „Buźka i Dzióbek”.
LAUREAT ZŁOTEGO TOBOŁKA O!PLA 2019 ZA BUŹKA I DZIÓBEK: JEDZIEMY NA NARTY ORAZ WYRÓŻNIENIA SPECJALNEGO O!PLA 2017 ZA BUŹKA I DZIÓBEK: BUŹKA ROBI ZDJĘCIA.
AUTOR PLAKATU I SPOTU KONKURSU TERAZ DZIECI MAJĄ GŁOS! NA O!PLA 2020.
Kicia Kocia: Kicia Kocia poznaje strażaka (2019, 07:00), Marta Stróżycka | EGoFILM
Tytułowa rezolutna kotka Kicia Kocia, wraz z wyrozumiałymi opiekunami i przyjaciółmi: Packiem, Adelką i Juliankiem odkrywa odważnie świat i uczy się najważniejszych zasad i prawideł w codziennym życiu. Przygody ukazane w bajce odzwierciedlają dziecięcą codzienność oraz ukazują dziecięce zachowania. Świat, który został ukazany w bajce jest pełen ciepła i opisuje radości oraz problemy życia codziennego, zaś jego bajkowy charakter jest zaznaczony jedynie poprzez nadanie zwierzętom cech ludzkich i zatarciu różnic w warstwie przeżywania między kocimi i ludzkimi bohaterami. Dzięki przełożeniu na język bajki prostych, codziennych czynności, takich jak mycie, gotowanie, jazda pociągiem, radzenie sobie z chorobą oraz wiele wiele innych – dzieci z łatwością identyfikują się z bohaterami. Prosta fabuła i sytuacje ukazujące najróżniejsze uczucia i zachowania stają się inspiracją do testowania możliwości oraz służą do poszerzania horyzontów, zaś subtelny dowcip sprawia, że śledzenie przygód Kici Koci staje się dla maluchów również przyjemną rozrywką.
Marta Stróżycka - reżyserka filmów animowanych. Absolwentka PWSFTviT na kierunku Animacja i Filmowe Efekty Specjalne. Swoją karierę zawodową związała z animacją dla najmłodszych widzów. Reżyserowała cztery odcinki kultowego już serialu „Pamiętnik Florki”. Obecnie pracuje przy kolejnych, wyczekiwanych przez publiczność seriach („Niesamowite przygody zagubionych skarpetek”, „Kicia Kocia”).
Sloth down (2019, 03:11), Olga Przytuła | PJATK WARSZAWA
“Sloth Down” to krótka historia o poszukiwaniu sensu i radości w życiu. Mały, niezdarny leniwiec Maniek swoją historią pokazuje, że piękno naszego życia znajduje się w nas i czasem naprawdę niewiele trzeba, aby to piękno odnaleźć.
Olga Przytuła – miłośniczka i twórca animacji. Po przygodzie na kierunku weterynaryjnym Olga postanowiła poświęcić się swojej drugiej pasji, animacji. Obecnie kończy studia w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych na kierunku animacja. Prywatnie psychofan leniwców, amator wspinaczki górskiej oraz wielki miłośnik deserków. W wolnych chwilach między deserami maluje obrazy i rozdaje je znajomym.
Przytul mnie. Maraton (2019, 06:02), Tomek Miazga, Klaudia Robat/Javvie | ANIMOON/Animex/Pigeon
W lesie ma się odbyć maraton – Tatuś i Miś próbują dowiedzieć się, co kryje się za tą tajemniczą nazwą.
Tomek Miazga jest absolwentem pierwszego stopnia animacji w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Swoją karierę zaczynał jako ilustrator, później przechodził przez różne szczebla w agencjach cyfrowych, po czym stał się Szefem Działu Kreatywnego. Pracując w reklamie, dzielił swój czas także na doskonalenie się jako autor komiksów. To pozwoliło mu z animatora 2D, pracującego jako freelancer, pełnić funkcję Art Director/Reżysera w Studio Pigeon. To stanowisko, dzięki doświadczeniu w wielu projektach, dało mu szansę na rozwój oraz współtworzenie serialu „Przytul mnie”. Dzisiaj, wciąż podejmuje nowe wyzwania jako Art Director i reżyser, pracując zarówno w animacji 2D jak i wychodząc poza to medium. Stara się śledzić i wprowadzać innowacyjne sposoby prowadzenia wizualnych narracji.
Klaudia Robat/Javvie - Ślązaczka na stałe mieszkająca w Krakowie. W 2015 ukończyła kierunek Animacja na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Zawodowo zajmuje się animacją, ilustracją, reżyserią i rysowaniem storyboardów. Lubi śpiewać i dbać o swoją kolekcję roślin, która powoli zaczyna konkurować z ogrodem botanicznym (kwiaciarnie już dawno przegoniła). Inspiruje ją Internet, huty, manga „Naruto” i współcześni Słowianie.
Stefek Burczymucha (2019, 01:45), Łukasz Zdanowski | Artcore Studio
Stefek Burczymucha to zabawna opowieść o małym chłopcu, który dzielnie stawia czoło licznym niebezpieczeństwom dziecięcej wyobraźni. Zrealizowana na podstawie znanego wiersza Marii Konopnickiej, ma na celu zaznajomić dzieci z klasykiem polskiej literatury za pomocą nowoczesnej i przystępnej formy.
Łukasz Zdanowski pracuje w branży audiowizualnej od 12 lat, specjalizację zmienia średnio co 2 lata. Był już montażystą, grafikiem, animatorem, online’owcem, producentem, kierownikiem postprodukcji, scenarzystą i reżyserem, możliwe że wkrótce będzie próbował czegoś nowego.
Wiking Tappi: Kiepski poranek Olbrzyma Grzmocicha (2018, 11:00), Łukasz Kacprowicz | EGoFILM, Paris+Hendzel CO., Studio PRL, TVP S.A.
Pewnego dnia podczas porannego spaceru Tappi z Chichotkiem spotykają wpadających znienacka do rzeki Gburka i Pasibrzucha. Zaskoczeni wyciągają ich z wody i dowiadują się, że przyczyną porannego lotu był wzburzony Olbrzym Grzmocich. Jak się okazuje stracił on swoją magiczną misę. Tappi i Chichotek czym prędzej muszą odzyskać zaginiony przedmiot, ponieważ Grzmocich ze smutku zaczął niszczyć góry, co ostatecznie może wywołać lawinę, która zniszczy cały Szepczący Las.
Łukasz Kacprowicz – współwłaściciel studia animacji GS Grupa Smacznego, reżyser filmowy, scenarzysta, animator, autor storyboardów, projektów postaci, urodzony w 1973 roku w Człuchowie. Reżyser i autor scenariuszy do serii i filmów animowanych takich jak „Bernard“, „Tydzień z Mami Fatale”, „Mami Fatale”, „Lost senses”.
LAUREAT ZŁOTEGO TOBOŁKA O!PLA 2015 ZA MAMI FATALE: ITALIANO (wspólnie z Robertem Jaszczurowskim).
SERIAL WIKING TAPPI ZDOBYŁ WYRÓŻNIENIA (DYPLOM) ZA ZAJĘCIE IV MIEJSCA NA O!PLA 2017 ZA ODCINEK ZAMIESZANIE Z ZIMOWYMI ZAPASAMI (2016) W REŻYSERII ANDRZEJA PIOTRA MORAWSKIEGO.
Krecia robota(2019, 02:35), Magdalena Pilecka | Maria Holka | Blesz
Niełatwe są relacje kreta i ogrodnika… Wideoklip promujący płytę z bajkami napisanymi przez Michała Błeszyńskiego, czytanymi przez Jerzego Stura, w akompaniamencie muzyki skomponowanej przez Marię Holkę.
Magdalena Pilecka to mieszkająca w Warszawie czarodziejka, która z przyjemnością zamienia swoje pomysły w filmy animowane. Zawsze ma przy sobie pisaki i magiczną księgę, zwaną szkicownikiem, w której znajdują się jej zmyśleni przyjaciele. Bardzo o nich dba wymyślając im animowane przygody. Jej ulubione zaklęcie to: jeśli bardzo czegoś chcesz – to sobie to narysuj.
LAUREATKA ZŁOTEGO TOBOŁKA O!PLA 2017 ZA DINO OR SOMETHING (Kategoria OFF & GO!), BRĄZOWEGO TOBOŁKA O!PLA 2015 ZA FILM PIESYDENT (Kategoria OFF & GO!) ORAZ WYRÓŻNIENIA SPECJALNEGO O!PLA 2016 ZA JEDNOSEKUNDOWĄ ANIMOWANĄ FRASZKĘ I AM. AUTORKA PLAKATU I SPOTU O!PLA 2018.
Żubr Pompki 2: Dzięcioł (2019, 07:00), Maciej Kur | EGoFILM
Pompik i Polinka szukają śladów wiosny. Napotykają Dzięcioła, który czuje, że czegoś mu brakuje, jednak nie umie określić co to jest. Żuberki szybko znajdują rozwiązanie – Dzięciołowi potrzeba miłości! Aby pomóc niedoszłemu amantowi udają się z prośbą o pomoc do specjalisty od spraw miłosnych – pana Jeża.
Maciej Kur (ur. 12 maja 1988) – absolwent Warszawskiego ASP (specjalizacja animacja) i Warszawskiej Akademii Filmu i Telewizji. Scenarzysta i reżyser seriali animowanych współpracujący m.in. ze studiem EGoFILM. Twórca komiksów, między innymi serii „Lil i Put”, „Delisie”, „Emilka Sza” oraz scenarzysta kontynuacji „Kajka i Kokosza” autorstwa Janusza Christy. Zrealizował film dokumentalny o twórczości Witolda Giersza. Autor książki dla dzieci „Sylwia Sylwester jest niecałopełnista”.
SERIAL ŻUBR POMPIK ZDOBYŁ BRĄZOWY TOBOŁEK O!PLA 2019 ZA ODCINEK BARWY OCHRONNE (2017) W REŻYSERII PAWŁA DĘBSKIEGO.