wtorek, 23 kwietnia 2024 17:06
Reklama

Wkrótce remont "berlinki". Mieszkańcy Swarożyna domagają się budowy 1,5-kilometrowego objazdu dla "tirów"

Mieszkańcy Swarożyna protestują przeciwko planowanej przebudowie odcinka „berlinki” przebiegającego przez wieś. Proponują alternatywny wariant drogi krajowej nr 22 oraz żądają ograniczenia ruchu aut ciężarowych kursujących obecną trasą. GDDKiA oraz wójt gminy przekonują, że przebudowa zagwarantuje większe bezpieczeństwo, zmniejszy hałas i drgania.
Wkrótce remont "berlinki". Mieszkańcy Swarożyna domagają się budowy 1,5-kilometrowego objazdu dla "tirów"

Autor: (KU)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przymierza się do rozbudowy drogi krajowej nr 22 miedzy Starogardem Gd. a Swarożynem na odcinku ok. 2,55 km. Wstępnie zaproponowany zakres prac spotkał się ze sprzeciwem części mieszkańców, którzy powołali społeczny komitet „Bezpieczny Swarożyn”.

Proponują alternatywną nitkę

Zadanie zakłada m.in. przebudowę skrzyżowania „berlinki” z ul. Leśną na rondo, a także rozbudowę skrzyżowania z ul. Szkolną i Piastowską, które ma zostać wyposażone w sygnalizację świetlną oraz dodatkowe pasy do skrętu w lewo. 

- Powstanie porządny chodnik po prawej stronie drogi patrząc od Starogardu, kilkanaście miejsc parkingowych przy cmentarzu oraz kilkanaście przy ośrodku zdrowia. Jestem przekonany, że mieszkańcy będą zadowoleni z wykonanych prac - mówi wójt Roman Rezmerowski. – Dla zwiększenia bezpieczeństwa droga wymaga poszerzenia, ale będzie to więcej o metr niż obecnie. Takie są dziś standardy. Od lat w Swarożynie mówiło się o potrzebie zwiększenia bezpieczeństwa wokół „berlinki”. Osobiście zabiegałem w GDDKiA, by odcinek zmodernizować, zresztą zgodnie z wolą mieszkańców.

Mniej optymizmu wykazują osoby, które powołały komitet lobbujący za wyprowadzeniem tzw. tirów ze Swarożyna. Członkowie „Bezpiecznego Swarożyna” proponują budowę alternatywnej nitki o długości ok. 1,3 km dla aut ciężarowych. Droga miałaby zaczynać się w miejscu planowanego ronda przy ul. Leśnej i kończyć przy autostradzie. 

- Należy wyprowadzić ruch z centrum wsi poprzez budowę drogi objazdowej przez tereny, które są przeznaczone na działalność przemysłową, handlową i usługową. Tylko to zabezpieczy wieś przed spalinami, hałasem, wibracjami, które odczuwamy na co dzień – mówi Krzysztof Stopa, członek komitetu. (...)



Podziel się
Oceń

Reklama