To trzecie podejście starostwa do wyłonienia wykonawcy II etapu robót na wiślanej przeprawie. Dwa wcześniejsze przetargi zostały unieważnione z uwagi na zbyt wysokie wymagania finansowe oferentów. Urząd zdecydował się na "obcięcie" zakresu robót, zabezpieczając jednocześnie ok. 32 mln zł.
W środę o godz. 10.30 otwarto koperty. Do inwestycji zgłosiły się dwie firmy. Konsorcjum Banimex-Azi-bud zaoferowało kwotę 34.917.587,57 zł. Drugą ofertę zaproponował Budimex - 54.992.615 zł.
- Teraz zespół z wydziału zamówień publicznych będzie badać kompletność ofert - mówi Marcin Stolarski Stolarski, rzecznik prasowy Starostwa PowiatTczewie. - Zarząd powiatu będzie zastanawiać się nad najlepszym rozwiązaniem. Brakuje prawie 3 mln zł. Do tego należy doliczyć koszty nadzorów inwestorskich, które mogą pochłonąć ok. 600 tys. zł. Decyzje w tej sprawie powinny zapaść w ciągu najbliższych dni.
Aktualny zakres robót dla etapu IIa:
- Rozbiórka elementów mostowych (istniejących przęseł, izbicy i podpór).
- Wycinka drzew i krzewów.
- Przeniesienie gazociągu.
- Przeniesienie światłowodu.
- Budowa wzmocnionego przyczółka od strony Tczewa.
- Budowa filara nurtowego w osi 20 i izbicy.
- Uzupełnienie brakującej części filara w osi 30.
- Przebudowa drogi na dojeździe od strony miasta Tczew wraz z płytą przejściową.
- Przebudowa schodów z wodowskazem zlokalizowanych na wale od strony miasta Tczew.
- Budowa schodów i chodników dla pieszych od strony miasta Tczew.
- Budowa umocnienia brzegu w postaci ścianek szczelnych i ustawionych na nich bloków kamiennych zlokalizowanych przed przyczółkiem od strony miasta Tczew.
- Budowa zbiornika na deszczówką w obrębie filara w osi 20.
- Wykonanie narzutu kamiennego w strefie filara w osi 20.
- Wykonanie audytu czystości Wisły w pobliżu przebudowywanego mostu.
- Wykonanie kamiennej formy w miejscu historycznych schodów.
- Przygotowanie odcinka przęsła ESTB do późniejszej ekspozycji.