czwartek, 28 marca 2024 16:57
Reklama
Reklama

Bliżej przebudowy kolejnych odcinków "berlinki". Będą pasy do wyprzedzania?

Zostały podpisane umowy na projekty budowlane i wykonawcze przebudowy trzech odcinków drogi krajowej nr 22 między Knybawą a Królewem. Dokumentacja powstaje w ramach programu dostosowania drogi do nacisków 11,5 t.
Bliżej przebudowy kolejnych odcinków "berlinki". Będą pasy do wyprzedzania?

Rozpoczyna się projektowanie trzech odcinków drogi krajowej nr 22: między mostem Knybawskim a Gnojewem (5,6 km), Cisami i Malborkiem (0,55 km) oraz od  Malborka do Królewa (3,85  km). Łącznie będzie to ponad 10 km drogi. W ramach tych zadań przewidziano przebudowę drogi i dostosowanie jej do nacisków 11,5 t, przebudowę skrzyżowań (powstaną m.in. lewoskręty), systemu odwodnienia i oświetlenia. Zostaną także wyremontowane lub przebudowane obiekty mostowe i przepusty. Do tego wzdłuż tych odcinków zostanie zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy o szerokości min. 2,55 m.  

- W przypadku odcinka między Knybawą a Gnojewem będzie przygotowana wstępna koncepcja przekroju drogowego 2+1, czyli dwa pasy w jednym kierunku, jeden w drugim i nieco dalej odwrotnie, po to by można było bezpiecznie i komfortowo wyprzedzić wolniej jadące pojazdy – mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Gdańsku. - Ten układ z powodzeniem funkcjonuje na oddanej  w zeszłym roku do użytku obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20. Jeśli koncepcja potwierdzi 
możliwość budowy i efektywność takiego rozwiązania, to tak będzie dalej projektowany 
ten odcinek drogi krajowej nr 22. 

Dla pierwszego odcinka dokumentacja ma być gotowa w kwietniu przyszłego roku. Pozostałych  dwóch  ukończenie planowane jest za rok. Przygotowaniem projektów zajmuje się Arkas-Projekt. Koszt dokumentacji wynosi ok. 2 mln zł. Po sporządzeniu projektów będzie możliwa realizacja tych odcinków w terenie, co jest 
planowane w latach 2019-2021. Oznacza to, że na tych odcinkach drogi krajowej nr 22 znikną płyty betonowe starej „berlinki”, obecnie przykryte wykonaną w ostatnich latach nawierzchnią bitumiczną. 

To nie jedyne działania, które są podejmowane przez GDDKiA względem drogi krajowej nr  22. 

- Na wiosnę ruszą prace przy przebudowie tej trasy między Czarlinem a Knybawą o dł. ok. 3 km. To odcinek  z ostatnią nawierzchnią z kostki kamiennej na naszej sieci. Projektowany jest również odcinek między Starogardem a Swarożynem – mówi Piotr Michalski. 

W postępowaniu przetargowym znajdują się dwa inne odcinki między Królewem a granicą województwa (10,2 km) oraz Czersk – Czarna Woda (10,3 km), a w przygotowaniu jest przetarg na odcinek Czarna  Woda  – Zblewo  (17,8 km). W tych trzech przewidziano wykonanie analizy dla ewentualnego przekroju 2+1.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama